zallysmattesnoveller

Alla inlägg den 27 februari 2012

Av zallysmattesnoveller - 27 februari 2012 22:55
_________________________________

27 februari: Kap 47: I hate him!

Ändrat nu att Sara också hade "övergett" henne eller vad man nu ska säga xD

---------------------------------

När jag klätt på mig klart kramade jag om mobilen i vänsterhanden och sprang med raska steg nerför trappan. Jag la mobilen på bordet och tog fram brödrosten. Jag kopplade in den i ett elutag och stoppade ner rostebrödet i brödrosten. Jag tog medan brödet rostades fram smör, skinka, mjölk, lite flingor, ett glas, en sked och en tallrik. Jag hällde lite flingor i skålen och hällde sedan över mjölk. Jag skulle precis börja äta av flingorna när min mobil pep till. Jag la snabbt ner skålen med flingorna och sprang mot min mobil. Jag låste upp mobilen och tittade på avsändaren, min kropp värmdes upp när jag såg vem det var. Justin. Jag öppnade snabbt smset, det ståg:
' Hej den vackraste! Tjatar på Scooter om att jag ska få komma, han ger med sig lite för varje dag, hoppas på att det blir snart! Vi seees snaaart ÄLSKAR DIIG<3 ' Det värmdes i hjärtat när han hade skrivit 'den vackraste'. Jag log och öppnade ett nytt och knappade snabbt in:
' Hej älskling!<3 Tjata på, jag är här och väntar på dig<3 ÄLSKAR DIG MER!!<3 '
Jag skickade iväg smset och fnittrade till. Jag saknade honom så. Jag gick tillbaka till skålen och tog med mig mobilen dit. Brödet hade blivit färdig rostat när jag smsade och stog och svalnade i brödrosten. Jag suckade. Jag gick fram till det och tryckte ner det ennu en gång i brödrosten. Det pep till i mobilen igen. Jag gick snabbt fram till mobilen och låste upp den. Jag gick in på meddelande. Detta smset var inte från Justin. Det stog ett telefon nummer istället för något namn. Jag öppnade smset och läste det flera gånger.
' Har din kille lämnat dig? Har han det? Har han det? Hoppas det, du är ju endå så ful! Fattar inte att någon ens vill va ihop med dig! Så sjukt ful som du är jävla gris! Han har endå aldrig älskat dig, han hatar dig säkert utnyttjar dig bara! Jävla gris unge! Ful som stryck är du!' Det högg till ihjärtat. Jag hade aldrig fått ett sådant sms förr. Men jag kände på mig att det skulle bli fler i framtiden. Jag ät klart och gick in på toan för att borta tänderna och borta håret. Jag fluffade till håret i speglen. Mitt hår var ganska lockigt, men jag orkade verkligen inte platta det just nu. Jag tittade mi själv i speglen och log. Det såg ganska okej ut. Jag gick och tig på mig yttekläderna när jag tänkte på mobilen som låg på bordet i köket. Jag sprang dit innan jag tog på mig skorna och tog tag i mobilen innan jag la ner den i min jack ficka. Jag började sedan gå mot bussen. Jag ställde mig på busshållsplatsen och väntade en stund. Jag tog sedan upp mobilen och kollade på klockan. Bussen skulle komma om 10 minuter, jag pustade lite och la ner mobilen i fickan igen. Jag satte upp håret i en hög hästsvans. När jag precis var klar plingade till i mobilen. Jag tog upp den och pustade lättat ut när jag såg att det var Justin som messat.
' Haha, det är omöjligt!Det är natt här, hur mycket är klockan i Sverige? ' messade han. Jag skrattade till och log för mig själv, saknaden gjorde ont.
' Väntar på bussen xD Så typ, kvart i 8 eller något ;/ Vad gör du annars då? Jag har skaffat twitter! :D ' skrev jag tillbaka. Jag var nära på att knappa in meddelandet den okända personen hade skickat, men jag ångrade mig. Jag la ner mobilen i fickan igen och log stort. Bussen hade fortfarande inte kommit. Pip. Det pep i mobilen igen. Jag drog snabbt upp den och var nära på att tappa den. Jag läste meddelandet.
' Haha, kul? ;)<3 Inget, twittrar lite. HAR DU? VAD HETER DU? ' skrev han jag skrattade.
' 'TheRealHeddaBennett' heter jag ;) Har ingen profil bild än... Men är det ok om jag tar den på dig och mig under trädet? När jag pussar dig på kinden? ÄLSKAR DIG<3 '
Jag struntade i att lägga ner mobilen i fickan och gick in på twitter istället. Jag vågade inte ändra bakrunsbild ännu. Jag skrev ett nytt tweet. Det fick lyda såhär:
' I'm pretty happy now, but still worried... '. Jag sparade twittret och gick tillbaka till framsidan på min mobil. Jag ändrade bakrundsbild, bilden på mig och Justin. När han kom hit skulle jag samla på mig fler bilder med oss. Fast mest han. Jag tyckte att bilden skulle vara bättre med bara han, inte mig. Han hade sett väldigt allvarlig ut när jag berättat det för honom. Och talat om för mig att den skulle vara finare med honom på den. Mobilen pep till och jag öppnade smset.
' Varför är du orolig?! Såklart du får ;)<3 ÄLSKAR DIG MEST! ' Jag skrattade tyst för mig själv och skulle just svara när bussen kom körandes. Jag la mobilen i fickan och klev på bussen. Jag satte mig långt bak. Det var ganska mycket folk på bussen. Ingen pratade med mig, eller tänkte göra det heller. Inte ens Sara. Vi hade varit bästa kompisar från barndommen, och hon hade övergett mig! Jag hade aldrig erkänt det, inte ens för mig själv, men sedan sommaren var jag utanför, nästan mobbad. Jag satte mig på sätet närmast gången och la väskan på sätet bredvid. Innan jag tog av mig jackan och la den bredvid väskan tog jag ut mobilen ur fickan. Jag la sedan jackan bredvid väskan. Det plingade till i mobilen. Ett hotmail mail. Jag öppnade det. Det stog
' Justin Bieber (@justinbieber) följer dig nu på twitter! ' Jag läste mailet och log. Det pep till i mobilen. Det var ett meddelande denna gången. Jag öppnade det i hopp om att det var Justin. Det var det inte. Ett telefonnummer, antagligen samma som förra gången. Det stog:
' I see you ' Mitt hjärta började dunka hårdare. Vad var det här? Jag tittade upp och letade efter ögon som stirrade på mig. Det gjorde ingen. Jag försökte strunta i smset och öppnade Justins sms istället. Jag tryckte på svara och skrev:
' Nej inget, älskar dig, puss<33<33 Tack<3 Du följer mig ;) Fick mailet för typ 1 minut sedan, haha<3 ' skrev jag. Jag log som en galning när jag skrivit klart det. Jag visste inte varför, bara tänken på Justin fick mig att le. Jag gick in på twitter och ändrade profilbild. Jag tog den på mig och Justin. Jag hade 1 follower. Justin. Jag såg lite halvt förvånad ut på bilden. Det pep till i mobilen igen. Jag tog upp smset. Jag pustade lättat ut när jag såg att det var Justin som skrivit. Han hade skickat två bilder oxå.

 

Jag log mot bilden. På den andra bilden gjorde han en slängkyss mot kamran. Jag skrattade. Jag läste smset.
' Du kan berätta allt för mig, du vet det va? ÄLSKAR DIG MER<3 PUSS<3 ' Jag blev nästan tårögd av hans ord. Han var bäst- punkt slut. Jag ville inte berätta för honom över sms. Jag skulle berätta när han kom hit. Face-to-face.
' Jag vet<3 Haha, aa visst, omöjligt<3 PUSS<3 ' Jag tryckte på kamran bredvid där man skrev sms på min iphone, och tryckte på ta foto. Jag tog ett foto på mig och kunde inte låta bli att skratta. Jag kollade inte på bilden utan skickade iväg den direlt. Ville inte vela om jag skulle skicka den eller inte. Så jag gjorde det enkelt, och skickade den. Jag kollade in på bilden och blev stört allvarlig. Jag såg helt konstig ut! Åhh. Och jag hade skickat den. Jag tryckte ner smset och gick in på twitter. Kollade lite på vad Justin twittrat. Mobilen pep till. Jag kollade, ett sms från Justin. Jag blev lättad igen. Han hade skrivit:
' Säg då om det är något som du är orolig över, älskar dig. Snygging<3 Världens snyggaste, helt klart<3 SAKNAR DIG! Vad gör du?;)=)<3 ' Jag skrattade. Och svarade.
' Det är inget<3 ÄLSKAR DIG MED<3 Du är snyggast<3 Passar helt klart in på dig ;D<3 Saknar dig mer<3 Sitter på bussen, helt ensam ;) När/om du kommer hit måste du följa med! Snälla?<3 '
Jag skickade iväg det samtidigt som bussen stannade utanför skolan. Jag la ner mobilen i fickan och reste mig från sätet. Jag gick mot den lilla trappan ner till marken och gick ner för den. Jag kollade mot skolan. Jag suckade och började gå mot den. Min mobil plingade till igen. Jag tog upp den och tittade på den. Sms, från okänd.
' I see you are still ' stog det, varför skrev personen på engelska? Vi bodde i Sverige. Jag kollade mig oroligt omkring igen. Det var kanske det personen ville? Att jag skulle bekräfta att det var rätt person de försökte kontakta. Det stog dolt nummer. De kanske hade skrivit till fel person? Tre gånger, inte så troligt. Jag gick snabbt in mot skolan. Jag öppnade den tunga dörren och kom in i värmen, om man nu kunde kalla det de. Jag tog upp min mobil från fickan. Pip. Den pep till, jag hade fått ett sms, från Justin. Jag pustade lättat ut och öppnade smset.
' Säker?<3 DU ÄR, passar in på dig shawty<3 Saknar dig mest! Jag ska komma!<3 Visst, finns det några beliebers på din skola? ;)<3 ' skrev han. Det värmdes när han skrev att han skulle komma. Jag log när jag svarade. Jag hade stannat i kordidoren och stog rakt upp och ner mitt i koridoren. Jag skrattade lite smått när jag knapprade in svaret.
' Säker ;) NEHE DU! Sötnos<3 ÄLSKAR DIG<3 Saknar dig mer<3 Lovar du? ;) Kanske, jag vet inte.... Jag kan sätta upp en affisch och skriva ' Vilka vill att JUSTIN BIEBER ska komma och hälsa på sin kompis? Skriv här: De som inte vill skriv här: ' Du får komma endå! Sara, min gammla bästis, är en belieber, och de i hennes "gäng" då. Sedan vet jag faktist inte fler ;)) ' skrev jag tillbaka. Jag kände någons andedräkt i nacken. Precis när jag skrivit klart smset. Jag skulle precis vända mig om och titta vem det var när min mobil var borta. ågon hade tagit den. Jag hade hunnit vända mig om och vände mig om igen. Där stog Kevin med ett hånflin.
- Vem messar du med? frågade han retsamt och jag gick med arga steg fram imot han. Han skrattade ett halv glädjelöst skratt och bakade några steg.
- Ingen, sa jag väldigt tyst.
- Va vad sa du? frågade han väldigt högt.
- Ingen, sa jag igen denna gången lite högre.
- VA? frågade han igen och kollade ut mot sin lilla publik. Det hade kommit fram lite folk för att titta på. Jag
- INGEN, sa jag tydligt.
- Ingen? Det ser inte ut som det, sa han och kollade ner mot min mobil. Mina kinder blev röda och jag kollade ner mot marken. Jag rörde vid mon mobil och blädrade ner till ett av mina sms. Antagligen från det mycket intressanta namnet Justin. Jag var nära på att slå mig själv i huvudet när jag kom på att jag hade döpt han till Justin med ett hjärta bakom, inte alls avslöjande.
- Vad har ni skrivit till varann? sa han lurigt och jag tog ennu ett steg mot han och försökte ta mobilen. Han hoppade baklänges några till steg och 'ooooohh' ade med munnen. Jag suckade och ände att tårarna var påväg. Det plingade till i mobilen och jag svor tyst tyst för mig själv.
- Det kom visst ett sms nu, sa han och tryckte på mobilen.
- Det står såhär: sa han och harklade sig. ' Bra<3 Du, det vet vi alla<3 ÄLSKAR DIG MER<3 Omöjligt, fortfarande;)<3 Lovar=) KOMPISAR? DU ÄR MIN ÄLSKLING, SKRIV DET;) Messa ett långt sms när du satt upp den ;)<3 Vadå gammla är ni inte bästisar längre? ;o<3 LOVE FROM YOUR JUSTIN<3 ' Han sa 'hjärta' där det stog det och jag höll på att dö av skam. Inte för Justins sms, jag älskade det. Men jag gillade inte när någon rotade i min mobil, det var min mobil, inte någon annans!
- Nu blir ju alla nyfikna på va ni skrivit innan, sa han och kollade mot mig. Han hade ett onskefullt leende på läpparna.
- ' Säker?<3 DU ÄR, passar in på dig shawty<3 Saknar dig mest! Jag ska komma!<3 Visst, finns det några beliebers på din skola? ;)<3 '

Det skrev han först, vem det nu är.... sedan skrev du detta..

' Säker ;) NEHE DU! Sötnos<3 ÄLSKAR DIG<3 Saknar dig mer<3 Lovar du? ;) Kanske, jag vet inte.... Jag kan sätta upp en affisch och skriva ' Vilka vill att JUSTIN BIEBER ska komma och hälsa på sin kompis? Skriv här: De som inte vill skriv här: ' Du får komma endå! Sara, min gammla bästis, är en belieber, och de i hennes "gäng" då. Sedan vet jag faktist inte fler ;)) ' Han skrattade när han läst klart.
- Så tramsiga ni är! skrek han och jag kollade ner i marken.
- Kan jag få tillbaka min mobil nu? frågade jag tyst.
- Så att du kan svara på hans töntiga sms? frågade han och jag skakade på huvudet.
- Jag vill ha den. Det kändes som om jag gick i trean och att någon av de "stora killarna" i typ fyran hade tagit min väska, och att jag kämpade hjälplöst med att få tillbaka den.
- Ska du inte säga något först?
- Snälla? försökte jag, han skakade på huvudet.
- Nej, sa han och jag nickade.
- Ge mig den, sa jag och han kollade mig djupt in i ögonen och tog ett steg fram.
- Om jag får en kram, sa han och jag nickade.
- Och en puss, på kinden, sa han och log retligt. Jag tittade frågande på honom. Jag nickade. Jag gjorde allt för att få tillbaka mobilen i nuläget. Jag skulle berätta för Justin senare. Han skulle förstå, han älskade mig ju. Jag tog ett steg fram och viskade för mig själv:
- Förlåt Justin, jag älskar dig. Jag tog ennu ett steg och viskade ennu en gång.
- Jag älskar dig, det vet du, mest. Jag var nästan framme vid honom och han tog också ett steg fram. Jag la armarna tafatt om hans mage och gav han en snabb kram. Jag släppte han och skulle precis ta min mobil när han drog bort den och pekade med pekfingret mot kinden.
- Pussen? sa han och jag spydde nästan. Jag lutade mig upp och pussade han på kinden. Jag gjorde det snabbt och bakade sedan ett steg. Han gav mig mobilen och tittade flörtigt mot mig.
- Tack för pussen, sa han och jag vände på klacken och gick iväg mot mitt skåp, snabbt jag trängde mig igenom folkmassan som hade samlats runt oss. Tårarna började våldsamt rinna ner för mina kinder. De bara rann och rann. Jag försökte samla mig och sprang in mot närmsta toan. Jag satte mig ner på toalettlocket och torkade de hysteriskt rinnande tårarna. Jag kollade ner på mobilen. Den hade låst sig så jag låste upp den igen. Han hade kränkt mig till 100. Jag försökte torka väck tårarna men det funkade inte. Mobilen började ringa. 'Justin♥' ståg det på skärmen. Jag tänkte först inte svara men behövde verkligen någon att prata med för tillfället. Jag svarade och sa ett tyst hej.
- Hej! Vad har hänt? sa han. Jag tog ett djupt andetag och sa sedan.
- Inget, jag torkade väck tårarna och denna gången funkade det bättre. Jag hade sakta men säkert slutat gråta.
- Hedda, ljug inte för mig, berätta, sa han allvarligt och jag tog ett till djupt andetag och berättade allt.

__________________________________________

 
Förlåt för sent! ;/ Och för så mycket sms, och rörigt och att de inte handla om så mycket, men men, blev iaf ett långt<3 ;D 
 
   

Presentation

Hej hej! :) Detta är då min novell blogg :) Jag älskar att skriva :) Jag vet inte hur länge jag har gjort det. Men jag älskar det

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards