zallysmattesnoveller

Alla inlägg den 19 februari 2012

Av zallysmattesnoveller - 19 februari 2012 20:58

Bildlöst och sjukligt kort kapitel ;/ Aja får hoppas på mer imon


________________________________________________________


19 februari: Kap 42: Yeeeh, School;/


Sjukligt Kort kapitel D: Igen D;


--------------------------------------------------------


Heddas perspektiv:


Jag började gråta igen. Jag satte mig upp i sängen och drog benen till mig. Jag kröp ihop med täcket om mig och grät tyst. Jag kollade mot Lovas bur. Hon var uppe. Jag reste mig försiktigt upp och tassade över golvet, fram till buren. Jag öppnade locket och tog upp henne. Sedan gick jag iväg till sängen igen och satte mig med stöd mot väggen bakom sängen. Jag bredde ut mina ben och släpte ner Lova där, hon sprang på täcket men höll sig endast en halmeter från min kropp. Tårarna som tat slut innan kom nu upp i mina ögon igen och synen blev suddig av tårar. Jag lät de komma, orkade inte bry mig om de längre, om de ville falla ner från kinderna så skulle jag inte hindra de. Jag gäspade och kollade på klockan, halv 3. Jag tog upp Lova i famnen igen och gick bort till buren igen, sakta, för att inte väcka någon. Jag la ner henne i buren och stängde locket ordentligt. Sedan gick jag och la mig i sängen igen. Jag somnade direkt.
- HEDDA! Jag vaknade sakta och satte mig upp i sängen.
- VAKNA! Amanda stog i dörr öppningen och titta surt på mig.
- Det är skola idag! sa hon och jag suckade. Juste skola.


_________________________________________________________



 

Presentation

Hej hej! :) Detta är då min novell blogg :) Jag älskar att skriva :) Jag vet inte hur länge jag har gjort det. Men jag älskar det

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards