zallysmattesnoveller

Direktlänk till inlägg 7 mars 2012

7 mars: Kap 54: The surprise del 2

Av zallysmattesnoveller - 7 mars 2012 23:56
_____________________________________________

7 mars: Kap 54: The surprise del 2

-------------------------------------------

 

Jag rusade ner för trappan.
- Mamma, skrek jag glatt och rusade in i vardagrummet. Jag höll på att ramla så jag tog stöd på soffan. -
- Jag åker ikväll! skrek jag glatt.
- Va? frågade mamma.
- JA! sa jag och log stort.
- Va? Jag suckade och skrettade smått, hon var trög ibland.
- Scooter ringde precis, han sa att Justin var väldigt okoncentrerad, och frågade om jag kunde komma tidigare. Och jag sa att jag kunde, Justin kommer inte få reda på något. Flyget går halv 6 ikväll! sa jag och hade ett stort leende.
- Aha, sa hon uppgivet och jag kollade chockat på henne.
- Vad är det?
- Kan du inte vänta till imon?
- Nej! Justin ville att jag skulle komma nu på direkten.
- Han visste väll inget? frågade hon och log lite lurigt. Fan.
- Eeehmm... sa jag och funderade, vad skulle jag säga nu?
- Okej då, du får väll åka då, om han nu vill det så mycket, sa hon och rodnaden spred sig på kinderna.
- Hehe, sa jag och vi skrattade lite.

- Flyget går om 2 timmar! skrek jag när jag rusade ner för trappan för andra gången på en dag, jag brukade inte rusa ner för den, men springa hände.
- Jaja, sa pappa som satt vid matbordet och läste en tidning. Jag stampade med foten.
- Vi ska åka nu, kom! sa jag strängt och han suckade och stängde tidningen. Han kollade besvärat på mig och reste sig upp. Äntligen! Hjärtat dunkade i 200 km/h i bröstet. Det kändes som om jag skulle spy.
- Kom igen då! Skynda dig! halv skrek jag och han stannade.
- Ska jag köra dig över huvud taget? frågade han och jag suckade. Jag hatade när han gjorde såhär. Jag nickade överdrivet.
- Ja, sa jag och han nickade.
- Sluta tjata då.
- Jag går ut sålänge. Jag drog på mig mina converse och satte på mig min jacka. Den var överdrivet tjock, men det var den enda jackan jag hade. Jag tänkte igenom allt jag hade packat ner i min resväska. Tuggummi, check. Underkläder, check. Andra kläder, check. Koftor, check. Mjukis, sovkläder och liknande, check. Tandborste tandkräm, check. Och massor av annat, som onödiga jeans, check. Jag hade också tagit med ett papper mamma gett mig, till det onödiga hotellet hon beställt. Jag hade sagt till henne flera gånger att det var onödigt, men det tyckte inte hon. Hon hade bestämt att jag skulle bo där, som jag inte skulle. Jag drog jackan tät om mig när jag gick utanför dörren. Det var kallt, jag hoppades verkligen på att det inte var såhär kallt i LA. Jag gick ut och ställde mig utanför bilen. Efter en stund och mycket frysande kom pappa ut och låste upp bilen. Han var inte med på att jag skulle åka. Han ville att jag skulle sakna Justin, helst glömma han. Pappa låste upp bilen och jag hoppade in och satte på radion. Jag sjöng med i låten påväg till flygplatsen. Det tog ett tag att komma dit. Jag visste inte vad flygplatsen låg, eller vad den hette. Det enda jag ville var att komma ifrån Sverige. Upp i luften och ner i USA.

-------------------------------------------

 

Jag jobbade på min nya låt, men kunde knappt inte koncentrera mig. Hedda skulle komma imorgon. Det var omöjligt. Jag försökte intala mig själv att hon kom, men det kändes endå som om hon inte gjorde det. Scooter hade åkt iväg för en stund sedan. Jag reagerade knappt när personer gick in och ut från rummet. Jag var inne i att intala mig själv att hon kom, tjejen med det magiska namnet, som alltid fick mig att le. Hedda.

-------------------------------------------
 

- Gate 27 har öppnats! sa de i högtalarna och jag reste mig upp. Jag kramade om handtaget på min resväska och gav mig av till gate 27. Det var därifrån planet skulle gå. Jag kramade om mitt pass och något papper jag skulle visa fram i vänsterhanden när jag gick in mot gaten.

_____________________________________________

Så dagens kapitel! :D
 
   
 
 
Ingen bild

Mathilda

8 mars 2012 20:06

meeeeeeeeeeeeer :D

zallysmattesnoveller

8 mars 2012 21:09

tack

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zallysmattesnoveller - 27 mars 2012 22:34


________________________________________________   27 mars: Kap 59: Beliebers   bild1,bild2  ------------------------------------------------   Efter 15 minuter fick vi vad vi beställt. Jag hade ingen anning om vad jag skulle äta. Me...

Av zallysmattesnoveller - 22 mars 2012 21:23

__________________________________________22 mars: Kap 58: The resturang del 2------------------------------------------   - Ska vi gå? frågade jag Justin, han stog framför speglen oc gjorde samma sak han gjort de senaste minuterna. Fixa håret. - Mmm...

Av zallysmattesnoveller - 18 mars 2012 13:07

HEJ allihopa! Nu har jag en viktigt sak att säga! Gå in på denna bloggen, det är min andra novellblogg!   http://mybieberlovestorys.blogg.se/ http://mybieberlovestorys.blogg.se/ HÄR    Det skulle betyda<3 KOMMENTERA OCKSÅ<3     ...

Av zallysmattesnoveller - 17 mars 2012 22:05


HEJ NU KOMMER DET MER!    _____________________________________________17 mars: Kap 57: The resturang del 1 ---------------------------------------------   Justin bet långsamt ihop. Jag la försiktigt handen på Justin övre-arm och drog den upp...

Av zallysmattesnoveller - 17 mars 2012 20:24

HEJ kommer ett nytt inlägg om en stund, men först vill jag bara tala om att alla måste kolla in här: TADA. Där kommer min andra novell vara, när denna tar slut! :D ...

Presentation

Hej hej! :) Detta är då min novell blogg :) Jag älskar att skriva :) Jag vet inte hur länge jag har gjort det. Men jag älskar det

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards