zallysmattesnoveller

Direktlänk till inlägg 4 mars 2012

4 mars: Kap 52: The perfect idea!

Av zallysmattesnoveller - 4 mars 2012 22:14

HEj kommer ganska långt inlägg idag! :D


___________________________________________

4 mars: Kap 52: The perfect idea!

----------------------------------------------

 

Hon stog och frös på trappan. Hon drog händerna snabbt mot varann och blåste sedan på de. Hon fick syn på mig och glodde surt på mig.
- Hur sent slutade nu igentligten?! skrek hon. Jag orkade inte svara på henne och joggade fram mot trappan, hon hoppade ner ett steg och kollade surt på mig. Jag drog upp nycklarna ur fickan och låste upp dörren. Jag gick in och Amanda kom efter mig. Hon stönade och kramade om händerna. Skolväskan som hon hade på axeln slängde hon ner på golvet och drog av sina kängor. Hon satte de på skostället och hängde upp sin jacka på en jackhängare. Jag gjorde det samma och Amanda gick in mot köket. När jag var klar sprang jag upp för trappan.
- Ska du stalka din förre detta nu igen? skrek hon efter mig. Det bubblade i kroppen, men
jag ignorerade henne. Hon visste inte att jag och Justin hade fått kontakt igen, och jag ville inte berätta det för henne. Jag sprang in i mitt rum och öppnade upp datan. Justin kanske sov? Jag drog upp min mobil ur fickan och öppnade ett nytt sms till Justin.
' HEJ! Är du uppe? FÖRLÅT OM JAG VÄCKTE DIG! Är hemma nu, logga in på skype? Du ville säga något?<3 LOVE U, Hedda<3 '
Jag skickade iväg smset och efter en stund fick jag ett svar.
' Hejsan<3 Är uppe, nu ;3 Haha, ska bara starta datan:) Det vill jag... LOVE U 2, JB<3 '
Jag skrattade åt hans sms. Stackare, jag hade väckt honom.
' Oj, förlåt<3 Love you more JB<3 ' skrev jag och han skickade ett sms tillbaka snabbt.
' Never<3 '
Jag skrattade 'Never'?
' Never Say Never Right? '
' Haha, för tillfället är det ok ' skrev han och jag skrattade lite smått. Datan hade sartat och jag skrev in mitt onödigt långa lösenord. Jag lät datan ladda innan jag öppnade skype. Jag skrev in mitt namn: 'TheRealHedda' och skrev sedan in mitt lösen. När jag loggat in var Justin inne. Jag klickade på honom.
- HEJ! skrev jag.

---------------------------------------------

 

- HEJ! skrev Hedda till mig. Det pirrade till i magen. Jag satte på min videokamra och skickade en förfrågan till henne. Hon accepterade och jag såg henne. Hon var så vacker. Jag saknade henne sjukligt mycket. Hon vinkade mot mig och skrattade sitt underbara skratt.
- Hej, sa jag och log stort mot henne. Tänderna syntes också, det gjorde Heddas också.
- Jag saknar dig, sa hon sorgset och hennes leende slocknade, det gjorde mitt med.
- Jag saknar dig med, sa jag. Sedan sken hon upp igen.
- Det var något du ville säga, sa hon och jag nickade långsamt. Ju mer jag hade tänkt på ideen att hon skulle komma hit ju mer ogillade jag den.
- Vi skulle igentligen mötas halv 7, sa vi kan ju prata tills dess, sedan kan jag säga det, sa jag och log stort, hon skrattade men såg sedan allvarlig ut.
- Du måste säga! halv skrek hon och jag skrattade.
- Jag ska..... sa jag och hon kollad uppmuntrande på mig.
- Så, säg!
- Kenny fick ju en ide, och iden var att du kunde komma hit, och bo med mig i min lägenhet. Eller på ett hotell, om du vill bo ensam, sa jag och hon kollade chockat på mig. Jag blev osäker på iden och tänkte precis säga något när hon avbröt mig.
- HERRE GUD!? DET VILL JAG HEMSKT GÄRNA! skrek hon och skrattade, jag sken upp och kollade henne i ögonen. Jag såg säkert jätte trött ut. Jag hade ju inte varit uppe så länge, det var natt här.
- Men isåfall kommer mitt privatplan och hämtar dig, när du nu vill bli hämtad, sa jag och hon log igen, och om det går för dina föreldrar.
- Det måste gå, sa hon sammarbitet och jag nickade. Vi pratade ett bra tag till och kom överens om att hon skulle fråga sin mamma eller pappa under dagens gång. Eller det som var kvar av hennes dag. När hon fått reda på det skulle hon meddela mig mitt i natten, 12, hennes tid för att vara exakt. Jag gillade iden. Jag visste inte hur mycket klockan skulle vara då, här.
- Godnatt, jag älskar dig, jätte mycket, sa hon allvarligt och jag kollade kärlekssamt mot henne.
- Gonatt älsklig, jag älskar dig mest av allt, hon skrattade och vi avslutade samtalet. Jag gick snabbt och la mig och när jag låg där i sängen saknade jag henne som aldrig förr. Jag inbillade mig nästan att jag låg där bredvid henne som jag gjort när jag varit där i somras. Och nu var det snart 2012.

----------------------------------------------

 

Idén var brilliant! Perfekt! Nu var det bara att försöka övertala mamma och pappa. Och det skulle inte bli det lättaste. Jag var nervös när jag långsamt gick ner för trappan när jag avslutat samtalet med Justin. Precis när jag tagit det sista steget ner för trappan öppnades dörren och mamma kom inrusande i hallen. Hon log mot mig när hon såg mig.
- Hej Hedda! vad fin du är, sa hon och tittae på min outfit.

 

Jag skakade på huvudet.
- Nej, hon nickade jo. Hennes ansiktsuttryck ändrades och hon kollade granskande på mig.
- Vad är det? frågade hon och jag tvekade.
- Ehh... sa jag.
- Vad?
- Får jag åka till LA? sa jag snabbt.
- Va? Varför?
- Ehh, Justin och jag har fått kontakt igen och.... började jag.
- Och... sa hon och tittade på mig.
- Och vi har kommit överens om att jag ska komma dit, sa jag och hon nickade.
- Vi får se, jag måste prata med pappa, jag sken upp. 'Prata med pappa' var iallafall inget nej.
- Bra! sa jag snabbt och hon log mot mig.
Jag tog ett stadigt tag om glaset och förde det mot munnen, jag drack lite av saften och lät de rinna ner i halsen.
- Tycker du Hedda ska få åka till LA? Mamma sa det rätt ut. Hon kollade på pappa och han satte nästan kaffet i halsen. Han hostade lite och sa sedan.
- Va? Amanda kollade med stora ögon på mig.
- Va? sa hon också och jag suckade lite.
- Tycker du det, att Hedda ska få åka till LA?
- Men skolan då? frågade pappa och jag funderade lite.
- Jag kan få privatundervisning, sa jag snabbt och bestämde mig att fixa det om jag fick åka.
- Vart ska du bo?
- Ehh... började jag men mamma avbröt mig.
- Hos Justin, sa hon och alla kollade på mig. Rodnaden började sprida sig på mina kinder. Amanda kollade chockat på mig och jag var nära på att börja fnissa.
- Ska du?! nästan skrek Amanda. Det är ju as fuskit! Jag vill också åka till LA! skrek hon och glodde på mamma och pappa. Pappa kollade på mig och nickade.
- Det är ganska fuskit faktist.
- SNÄLLA! Jag måste! sa jag högt och drog ut på orden.
- Jag vet inte... sa pappa.
- Han kan inte komma hit, han har så mycket att göra just nu, han ska snart släppa ett nytt album och ska snart börja jobba med ett nytt! SNÄLLA!
- Hur mycket kostar det? frågade mamma och jag kollade mot henne, förvånad över att hon frågade.
- Inget, tror jag, om jag inte vill ha ett hotell, men Justin sa att jag kunde bo hos honom.... sa jag och mamma kollade tveksamt mot mig.
- Vi kan betala hotell, sa hon och jag var nära på att börja skratta, igen. Hon var väll rädd att det skulle hända något. Jag förstog henne, lite. Men hon var endå för överbeskyddande.
- Det behövs inte mamma, han har en extra säng, sa jag och log.
- Vi betalar endå, sa mamma snabbt och jag nickade. Hon fick väll betala om hon ville, men jag skulle endå inte utnyttja det.
- Så jag får åka? frågade jag hoppfullt.
- Okej, sa mamma och jag skrek glatt, på ett villkor, att det inte kostar något mer än hotellet. Jag nickade.
- Det gör det inte, sa jag självsäkert.
- Men det är ju skit fuskit! sa Amanda som inte lagt sig i samtalet förens nu.
- Det får det vara då, sa jag och dukade av min talrik.
- Tack för maten, sa jag glatt och sprang snabbt upp för trappan, jag ville berätta nyheten för Justin så snart som möjligt. Men klockan var bara 9. Jag öppnade dörren in till mitt rum och tog mobilen som log på byrån. Jag öppnade twitter och tittade på Justins senaste tweet.
' Nervous ;) ' Jag skrattade och retweetade inlägget. Sedan skrev jag ett nytt.
' Miss you like, I don't know ' Efter några sekunder retweetade Justin och jag förtog att han var uppe. Jag gick in på meddelanden och skickade ett meddelande till honom.
' Ses på Skype nu istället? Love u<3 ' Jag la ner mobilen och tog upp datan. Efter en stund plingade det till i mobilen och jag låste upp den.
' Visst! Så nervös... Säg inget! Love u 2<3 '
Jag skrattade och öppnade datan, skrev sedan in mitt lösen och datan startade.

______________________________________________
 
 
Hope u like it ;D
 
   
 
 
Ingen bild

Mathilda

5 mars 2012 19:31

meeeeeeeeeeeer :D

zallysmattesnoveller

5 mars 2012 22:22

taack

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zallysmattesnoveller - 27 mars 2012 22:34


________________________________________________   27 mars: Kap 59: Beliebers   bild1,bild2  ------------------------------------------------   Efter 15 minuter fick vi vad vi beställt. Jag hade ingen anning om vad jag skulle äta. Me...

Av zallysmattesnoveller - 22 mars 2012 21:23

__________________________________________22 mars: Kap 58: The resturang del 2------------------------------------------   - Ska vi gå? frågade jag Justin, han stog framför speglen oc gjorde samma sak han gjort de senaste minuterna. Fixa håret. - Mmm...

Av zallysmattesnoveller - 18 mars 2012 13:07

HEJ allihopa! Nu har jag en viktigt sak att säga! Gå in på denna bloggen, det är min andra novellblogg!   http://mybieberlovestorys.blogg.se/ http://mybieberlovestorys.blogg.se/ HÄR    Det skulle betyda<3 KOMMENTERA OCKSÅ<3     ...

Av zallysmattesnoveller - 17 mars 2012 22:05


HEJ NU KOMMER DET MER!    _____________________________________________17 mars: Kap 57: The resturang del 1 ---------------------------------------------   Justin bet långsamt ihop. Jag la försiktigt handen på Justin övre-arm och drog den upp...

Av zallysmattesnoveller - 17 mars 2012 20:24

HEJ kommer ett nytt inlägg om en stund, men först vill jag bara tala om att alla måste kolla in här: TADA. Där kommer min andra novell vara, när denna tar slut! :D ...

Presentation

Hej hej! :) Detta är då min novell blogg :) Jag älskar att skriva :) Jag vet inte hur länge jag har gjort det. Men jag älskar det

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards