zallysmattesnoveller

Direktlänk till inlägg 3 mars 2012

3 mars: Kap 51: Chris

Av zallysmattesnoveller - 3 mars 2012 20:05

Hej hej! kommer ett halv långt/kort nu ;( 


_______________________________________


3 mars: Kap 51: Chris

----------------------------------------

 

När alla lektionerna var slut började jag gå mot busshållsplatsen. Det var redan fullt med folk och jag ställde mig i den ovanligt långa kön. Det var säkert runt 60 personer på busshållsplatsen. När jag stått i kön i runt en kvart kunde jag gå på bussen. Bussarna var nästan fulla, så jag var tvungen att sitta med en från min paradell klass. Chris. Jag hade varit störtkär i han när jag var liten. Jag var det dock inte längre, såklart.
- Hej Hedda, sa han glatt när jag satt osocial på yttersta sätet nästlängst bak i bussen. Jag log mot han och svarade.
- Hej, han log mot mig och frågade sedan.
- Får jag sitta här? Jag nickade och han såg glad ut.
- Bussen är sjukt full idag! sa han dramatiskt och jag skrattade.
- Håller med, jag kollade mig runt i bussen och suckade. Gud vad mycket folk det var på den idag! Det brukade aldrig vara så mycket folk annars. Just idag, när jag hade som mest bråttom!
- Så, vad ska du göra när du kommit hem då? Jag tvekade innan jag svarade.
- Skypa med en "vän", sa jag och han skrattade.
- "Vän"? Jag skrattade.
- Pojkvän då, för att vara exakt. Han skrattade och jag skrattade också.
- Vill du säga vad han heter? frågade han och jag nickade.
- Justin, sa jag och han kollade frågande på mig.
- Var bor han? frågade han sedan.
- Typ.... I världen? sa jag och han skrattade igen.
- I Världen? Men vilket land?
- Han reser ganska mycket, men just nu är han i LA, sa jag och han nickade.
- Okej, hur träffade du han? Han log, det var inget elakt i blicken. Inget alls, han såg snäll ut och såg inte alls retsam eller skämtsam ut.
- Vi träffades i somras, jag skrattade av tanken. Jag sa att han hade en fin hund. Han skrattade också.
- Vad har han för hund då? frågade han och jag ryckte på axlarna.
- Den heter... Sammie, tror jag.. sa jag och tänkte efter.
- Hur ser han ut? frågade han.
- Justin eller Sammie? frågade jag och han skrattade.
- Justin, sa han och jag skrattade till lite. Jag drog våldasamt ut min mobil från fickan och låste upp den. 
   
- Såhär.... sa jag och gick in på bilder. Jag hittade en bild på bara Justin. Jag räckte fram mobilen och han tog den. Han kollade noga på bilden och rynkade pannan.
- Jag känner.. sa han och jag nickade.
- Han är känd, sa jag och han nickade.
- Jaha, vad gör han då? Han kollade upp mot mig och gav tillbaka min mobil.
- Sjunger, sa jag och tog upp mina hörlurar från fickan. Jag kopplade in de i mobilen och satte den ena snäckan i mitt öra. Den andra gav jag till Chris och han satte försiktigt in den i sitt öra. Jag öppnade 'musik' och sökte på 'Baby'. Jag hittade den och den började spelas i våra öron. Chris suckade.
- Bävern? Jag kollade surt mot honom.
- Lägg av, sa jag kallt och han suckade.
- Jaja, han skrattade till, jag höll inte med. Samtalet dog ut och jag satte i snäckan han hade haft i örat och började lyssna på 'You got it bad' istället. Med Justin, såklart. Jag saknade honom.
- Hejdå, sa Chris till mig när jag var påväg att gå av bussen. Jag svarade han med ett leende jag var fortfarande sur på honom och orkade inte prata just nu. Men på något skumt sätt ville jag endå bli kompis med honom. Så jag svarade med ett normalt högt.
- Hejdå, vi ses snart! Han log och jag besvarade det. Jag gick ur och min min mulnade. Amanda stog på trappen upp till huset.

___________________________________________
 
 
Kommer mer imon ;D Vet inte när, men någon gång på kvällen, vet inte hur långt det kommer, tuvärr<33 D; 
 
   
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zallysmattesnoveller - 27 mars 2012 22:34


________________________________________________   27 mars: Kap 59: Beliebers   bild1,bild2  ------------------------------------------------   Efter 15 minuter fick vi vad vi beställt. Jag hade ingen anning om vad jag skulle äta. Me...

Av zallysmattesnoveller - 22 mars 2012 21:23

__________________________________________22 mars: Kap 58: The resturang del 2------------------------------------------   - Ska vi gå? frågade jag Justin, han stog framför speglen oc gjorde samma sak han gjort de senaste minuterna. Fixa håret. - Mmm...

Av zallysmattesnoveller - 18 mars 2012 13:07

HEJ allihopa! Nu har jag en viktigt sak att säga! Gå in på denna bloggen, det är min andra novellblogg!   http://mybieberlovestorys.blogg.se/ http://mybieberlovestorys.blogg.se/ HÄR    Det skulle betyda<3 KOMMENTERA OCKSÅ<3     ...

Av zallysmattesnoveller - 17 mars 2012 22:05


HEJ NU KOMMER DET MER!    _____________________________________________17 mars: Kap 57: The resturang del 1 ---------------------------------------------   Justin bet långsamt ihop. Jag la försiktigt handen på Justin övre-arm och drog den upp...

Av zallysmattesnoveller - 17 mars 2012 20:24

HEJ kommer ett nytt inlägg om en stund, men först vill jag bara tala om att alla måste kolla in här: TADA. Där kommer min andra novell vara, när denna tar slut! :D ...

Presentation

Hej hej! :) Detta är då min novell blogg :) Jag älskar att skriva :) Jag vet inte hur länge jag har gjort det. Men jag älskar det

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards