zallysmattesnoveller

Alla inlägg under januari 2012

Av zallysmattesnoveller - 31 januari 2012 21:12

Hej hej! Hinner tuvärr inte att skriva ett kapitel idag;/ Så ledsen, kanske hinner med ett litet imon ;/ Annars kommer det inte förens på söndag;/ Aja, det får va såå<3 Heejdååå<33Ses snart<3


 

Av zallysmattesnoveller - 31 januari 2012 21:12

Hej hej! Hinner tuvärr inte att skriva ett kapitel idag;/ Så ledsen, kanske hinner med ett litet imon ;/ Annars kommer det inte förens på söndag;/ Aja, det får va såå<3 Heejdååå<33Ses snart<3


 

Av zallysmattesnoveller - 30 januari 2012 19:39

HEJ HEJ ! Kommer inte så långt inlägg idag, men det var knappt att jag ens hann detta! D; Aja, det kommer inget inlägg torsdag-söndag denna veckan, ska till spanien :D Aja nu kommer det iaf ett ;D<3


_____________________________________________

30 januari: Kap 36: I love this place

--------------------------------------------

- Hedda, Hedda, hörde jag någon viska i mitt öra. Jag vaknade och tittade mig sömnigt upp.
- Vad är det? frågdade jag samtidigt som Justin pussade mig på munnen.
- Klockan är halv 9, sa han och kramade om mig. Vi låg i samma ställning som vi somnat i. Jag brukade röra mig ganska mycket på nätterna, men det hade jag visst inte gjort denna natten.
- Ska vi gå upp nu? frågade jag och gäspade.
- De är en ganska bra idé, sa Justin och små skrattade lite. Jag gäspade och satte mig upp i sängen. Jag sträckte ut armarna i luften och gäspade en sista gång.
- Hemst vad du va trött då! sa Justin och skrattade. Han reste sig upp och tog på sig ett par jeans shorts och ett vitt kill-linne. Jag la mig ner i sängen igen och gäspade. Sedan reste jag mig också upp. Jag tog ut ett par ljusa shorts och ett USA linne.

 
- Jag ska bara byta om, och gå på toa, sa jag och skrattade, sedan tassade jag iväg i "koridoren" till toaletten. Jag bytte om snabbt och gick sedan snabbt tillbaka till Justin.
- Ska vi packa lite? frågade jag han och han nickade. Vi packade ihop badkläder och la allt i en stor vit badväska. Solen sken utanför fönstret även fast klockan bara var 9. Det var säkert upp mot 20 grader, redan ute. Jag längtade till sjön.
- Vi tar mammas bil, hon märker inget, sa jag och skrattade onskefullt. Justin skrattade och när det var färdig packat gick vi försiktigt ner för trappan. Vi gjordet iordning några mackor som vi snabbt åt upp. Jag gjorde sedan iordning en liten matsäck och tog med oss 150 kronor, som vi tog ur familjens sparkassa. Sedan tog jag bilnycklen till mammas bil ut hennes jackficka, satte på mig mina converse, och Justin satte på sig sina skor, sedan gick vi ut ur huset. Vi låste förstos om de andra i familjen. Vi satte oss i bilen under tystnad. Jag satte mig i passagerarsätet och Justin i förarsätet. Sedan visade jag vägen för Justin var han skulle köra.
- Där, sa jag och pekade in mot en väg/stig.
- Okej, sa han och svängde in. När vi kört in en bit på stigen kom vi fram till en glänta. Vattnet glänste och sanden som var runt sjön också. Jag suckade glatt och gick ut. Jag älskade detta stället.
- Erkänn fint! sa jag till Justin samtidigt som jag sprang fram till vattnet. Jag gick i med fötterna och njöt. Vattnet var lagom varmt. Vänster åt sjön var det bara träd, men åt höger bredde en stor äng ut sig. Jag såg en liten hare springa över ängen. Jag andades djupt och sprang tillbaka mot bilen. Justin stog fortfarande kvar vid bilen, han var försjunken i den fina sjön.
- Aa, det var det verkligen, sa han och jag ställde mig bredvid honom. Han la handen om min midja och vi stog där en stund.
- Nej, nu vill jag bada, sa jag och skrattade. Justin skrattade med mig och vi hjälptes åt att leta fram badsakerna.

______________________________________________

 
HEJDÅ<3 Det betyder att ni läser<3
 
   
Av zallysmattesnoveller - 29 januari 2012 22:13

Kommer sådär långt inlägg idag ;/ och inga bilder;/ ska försöka lägga in ett lite längre inlägg imon, men vet ej om jag hinner ;/


Aja här kommer det iaf <3


________________________________________________

29 januari: kap 35: Tomorrow

------------------------------------------------

Heddas perspektiv:

- Tänk så gör vi inte det då! sa jag och orkade verkligen inte vara på bra humör just nu. Justin förvånade mig med att börja skratta, inte ett elakt skratt, ett snällt skratt. Han pussade mig på pannan och jag började skratt/fnissa.
- Det gör det alltid, vi kan ju rymma, sa han och jag tittade upp på honom.
- Allvarligt!? Vill du det? frågade jag. Jag visste vad han skulle svara. Nej.
- Visst, men inte för länge, sa han och skrattade. Jag tittade med stora ögon på honom.
- Allvarligt!?
- Inte länge, sa han och skrattade. Han stog med händerna på min midja. Jag la armarna om hans hals och tryckte mig närmre honom. Jag lutade mig fram mot honom och kysste honom lätt på munnen. Jag ville skoja lite med honom, så jag sa:
- Klockan halv 11, imorgon, jag släppte honom, jag vände mig tvärt om och gick rakt in i skogen. Jag hörde sedan steg bakom mig och skrattade tyst. Han skulle inte höra mig.
- Var är du påväg? frågade Justin oroligt. Jag kunde inte hålla mig för skratt och satte mig tvärt ner.
- Hur gick det? Vad hände? frågade Justin och jag skrattade åt hans oroliga min. Han hade kommit fram till mig och hukade sig ner mot mig. Hans oroliga ansiksutryck ändrades när han såg att jag skrattade och han skrattade också. Han satte sig ner framför mig. När jag skrattat klart lutade jag mig mot honom och tryckte mina kalla läppar mot hans varma. Jag la ena handen om hans nacke och satte mig på knä framför honom. Han la sig ner och jag följde efter honom. Jag la mig försiktigt på honom. Efter en stund la jag mig bredvid honom och tittade in i hans chokladbruna ögon. Jag andades hastigt in och fick en häftig host attack. Jag vände mig om och hostade ut i luften. Han skrattade. När jag hostat klart gäspade jag.
- En fråga, sa han, menade du allvar med "halv 11 imorgon?" la han sedan till och jag tittade på honom.
- Jag vet inte riktigt, kanske, det beror på, sa jag och tänkte efter.
- Beror på.... sa han och tittade länge på mig.
- Vi gör det, fast inte imon, sa jag och log busigt.
- Haha, okej, skrattade Justin. Jah la mig närmre honom och kramade om honom. Jag kysste sedan honom och la huvudet mot hans bröstkorg.
- Vad ska vi göra imon då? frågade Justin mig efter en stund.
- Vi ska åka till en sjö och bada, bestämmde jag och han nickade.
- Är det mycket folk där? frågade Justin.
- Nej, det är typ bara vi och några andra som badar där, sa jag och blinkade mot honom.
- Okej, bra sa han och skrattade.
- Deras barn är en belieber, sa jag och han tittade på mig och log.
- Bra! Jag skrattade. Efter en stund bagav vi oss hem. Gästerna hade gått hem, äntligen. Mina föreldrar hade tuvärr inte gått och lagt sig, jag och Justin smög oss in genom dörren och sprang upp för trappan, sedan sprang vi snabbt in hand i hand på mitt rum och skrattade. Jag var barfota, fötterna var smutsiga så Justin hjälpte mig att skölja av det i duschen. Jag kunde ha på mig kläderna endå, det var ju bara på fötterna. När jag torkat av fötterna borstade vi tänderna och smög in på mitt rum och satte på oss sovkläderna. Mina sovkläder denna dag fick bli en för stor tröja. Den var mysig. Sedan gick vi och la oss i sängen. Jag la mig med ryggen mot Justins bara mage. Han la armarna om mig och jag skulle precis luta mig bak mot han och pussa honom när den stängda dörren öppnades. Jag låsades att sova, men jag kickade mot dörren och såg mamma stå där att kika in. Hon mumlade något och gick ut. Vi fnissade lite innan vi båda somnade. Jag drömmde inget denna natten, inget alls.

_____________________________________________
 
 
HEJDÅ<3 TACK SÅ HEMSKT MKT ALLA SOM LÄSER<3 DET BETYDER <3
 
   

Av zallysmattesnoveller - 28 januari 2012 16:29

HEJ! KOMMER MER NU ;D


_____________________________________________________

28 januari: 34 kap: The problem

----------------------------------------------------

Justins perspektiv:

Knack knack. Det knackade på dörren.
- Är du klar? frågade Hedda utanför och jag nickade, sedan kom jag på att hon inte såg mig här inne och sa istället:
- Ja, svarade jag och jag hörde ett litet skratt utanför. Jag satte på mig shortan och låste upp. Jag kramade henne om henne och vi gick mot trappan.
- Vad fin du är, sa hon och tittade upp på mig.
- Du är, du har ju snyggaste mössan också, sa jag och pussade henne. Hon skrattade och vi gick ner till den första våningen.

---------------------------------------------------

Heddas perspektiv:

Jag var nära på att vända, alla tittade på oss när vi gick in i vardagsrummet. Allas blickar tittade på oss. Susanna tittade på mig med ett litet flin. Mössan var bekväm och värmde öronen. Vi stannade i dörröppningen. Jag ångrade att jag tagit på mig skorna och släppte Justin för att ta av mig de. Alla personer i rummet följde mig med blicken när jag gick in i hallen igen och satte skorna på hyllan. Jag gick sedan tillbaka till vardagsrummet och tog tag i Justins hand igen. Jag flätade ihop våra fingrar och tänkte på hur bra de passade ihop.
- Så, sa mamma. Jag vill prata lite enskilt med dig Hedda, sa hon och gick fram mot mig. Hon tig tag i min arm och gick före mig till köket. Jag tittade en sista gång på Justin och gick sedan efter mamma.

PANG. Jag smällde igen dörren efter mig. Den öppnades nästan direkt igen. Jag sprang mot skogen. 
   
Jag sprang in i skogen, när jag kommit en bit in stannade jag och andades tungt. Jag kände att någon tog någon tag i min axel, men orkade inte vända mig om och se efter vem det var. 
- Vad hände? frågade en snäll och mjuk röst. Det var droppen. Tårarna trängde sig fram genom ögonen och rann ner för kinderna. Jag vände mig mot Justin och slängde mig om armarna på honom. Han drog försiktigt ena handen över min rygg. Jag snorade ner hans shorta. Jag kände jorden mot de bara fötterna. Jag ställde mig på tå och la ansiktet mellans hans axel och hals. När vi hade ståt så en stund tittade jag upp mot han.
- Vad hände? frågade han och pussade mig på pannan.
- Hon typ säger.... sa jag och kunde inte få fram det.
- Punkt, punkt, punkt, sa han och flinade mot mig, jag flinade tillbaka.
- Att jag kommer få utegångsförbud bara för att jag "sparkade" Susanna på benet, jag himlade med ögonen, det är ganska töntigt, men det betyder ju att inte jag får gå ut nu när du är här, du kommer ju bara vara här denna veckan, sedan åker du ju hem, sa jag och tittade med stora rödgråtna ögon på honom. Han nickade och funderade en stund.
- Vi kommer på något, sa han sedan och pussade mig på håret. Vi kommer på något..

________________________________________________



Kommer bara detta idag, förlåt för såå lite, men ska bowla ;/
 
   

Av zallysmattesnoveller - 27 januari 2012 17:50

HEJ! :D Nu kommer det mer! :D


____________________________________________________


Kap 33: Del 2: Bowling!


---------------------------------------------------


Sedan valde vi ut ett par skor, skorna var fula, och eftersom det var väldigt länge sedan jag bowlade hade jag glömt eller förträngt hur obekväma skorna var. Justin fick tag i de fulaste skorna av alla, men mina var inte långt efter i fulhet. Han satte på sig skorna och tittade på de.


 


- De är ju inte skadligt snygga, sa jag och skrattade, inte mina eller, la jag sedan till och skrattade. När vi var klara gick vi ut på bana 5 och började spela. Justin skulle börja. Han gjorde sig redo och precis när han skulle kasta iväg klotet bet han sig löst i tungan.


 


Han var så söt när han gjorde det, jag började gapskratta och han tittade förvånat på mig.
- Vad är det? frågade han och jag skakade på huvudet. Vi fortsatte spela. Det slutade med att jag vann, Justin hade gjort några dåliga kast, för min skull. Jag hade sagt åt honom att sluta, men han vägrade, han gjorde sig bara dåligare när jag sa åt honom att inte göra det. Jag hade mest skrattat åt det. När vi betalt för banan gick vi och ställde tillbaka skorna på sin plats. Vi gick ut till bilen och jag satte mig i passagerarsätet. Justin satte sig på förarsätet och körde iväg.
- Bär det iväg hemmåt nu då? frågade Justin. Jag nickade sammanbitet.
- Det får det väll göra, sa jag och Justin nickade. Vi körde sammanbitet ut mot landet igen, och när vi svängde upp på uppfarten öppnades dörren av en sur mamma. Gästerna var fortfaranade kvar, till min förvåning. De skulle väll stanna tills jag kom hem, för att skämma ut mig lite. När vi hoppat ur bilen och låst den gav Justin bilnycklarna till mig. Jag tog de och höll de hårt i min hand samtidigt som jag la handen runt Justins midja och gick mot huset, jag såg mamma titta på mig med svarta ögon.
- Skynda er! Vi väntar! skrek mamma från huset.


-----------------------------------------------------


Justins perspektiv:


Vi gick snabbt mot huset. Heddas converse lät svagt mot asfalten. Hon skakade så jag la min jacka över hennes axlar, hon log mot mig och jag log uppmuntrande tillbaka mot henne. Helena, Heddas mamma, stog och tittade på oss från dörren. Hedda lutade sig mot mig och viskade i mitt öra:
- Hon är skit arg, hon förvånade mig med att börja skratta. Jag tittade förvånande på henne och hon log.
- Det är lite komiskt, för jag har inte gjort något, sa hon och tittade på mig. Helena hade stängt dörren och gått in.
- Det har du ju, sa jag och tittade på henne med kärlek i blicken, du stack och snodde en bil, sa jag och Hedda tittade på mig med smarthet i blicken.
- Men det var inte jag som körde den, så du är medbråttsling, sa hon och log ett litet sött leénde. Jag skrattade och nickade.
- Du har rätt, sa jag och sedan klev vi in i hallen. Det luktade mat i huset. Alla satt i vardagsrummet och stirrade på oss när vi kom in i huset. Helena satt i trappan och stirrade stint på oss.
- Festen är inte slut än, så du och Justin kan gå upp och ta på er något snyggare. Jag tog av mig skorna och Hedda gjorde lika dant. När hon gjort det hängde hon min jacka på en av krockarna och tog tag i min hand. Hon började gå mot trappan och vi fick nästan gå in i väggen för att komma förbi. Som tur va flyttade hon sig lite. Vi gick snabbt upp för trappan hand i hand.


---------------------------------------------------


Heddas perspektiv:


Vi hade precis kommit upp för hela trappan när jag började gapskratta. Vi trillade nästan in på mitt rum. Jag slängde mig i sängen och Justin la sig försiktigt på mig. Jag kramade om honom och kysste honom på munnen. Jag tog en paus och skrattade lite, sedan kysste jag honom igen. Han skrattade också. Jag la min hand på hans nacke och förde honom närmre mig. Efter en stunds kyssande tittade vi vad vi skulle ha på oss.
- Vi kan överdriva lite, sa jag och försökte låtsas skratta onsekfullt.
- Okej, sa han och jag gick fram till garderoben.
- Ska jag ta på mig denna? frågade jag och leade upp en svart klänning i garderoben. Jag visade klänningen och han nickade. HAn letade lite i sin väska och tog fram en shorta och ett par liknande byxor.
- Ska jag ha på mig detta? frågade han, jag nickade.
- Ska jag... började jag. Byta om på toaletten? avslutade jag meningen.
- Nej, det gör jag, sa han och blinkade med ena ögat. Han gick ut ur rummet och jag stängde dörren. Jag la klänningen på sängen och letade fram ett par snygga svarta kilklacks skor från garderoben.. Jag letade sedan fram en ring och en snygg mössa. Jag ville vara mig själv, även fast jag skulle vara finklädd.


 


Jag blev nöjd med resultatet och gick mot toaletten.


_____________________________________________________



Hoppas ni gillar det:D


JUSTIN BIEBER

 

Av zallysmattesnoveller - 27 januari 2012 13:42

_____________________________________________________________


Kap 33: Del 1: Bowling!


---------------------------------------------------------


Heddas perspektiv:


- Jag vet, jag log och försökte se så stolt ut jag förmådde. Justin skrattade och började tugga på sin hamburgare. När vi ätit klart kom ett gäng tjejer fram till vårt bord och frågade ifall det var Justin som satt mittimot mig. Justin svarade såklart ja och fick skriva 8 autografer. Några tjejer såg rurt på mig, fast de flesta log och kramade om mig. Jag kramade tillbaka och de gick sin väg. Vi dukade av maten och gick till bilen igen, hand i hand.
- Vad ska vi göra? Jag tror inte vi är välkommna hem ännu, sa jag och skrattade.
- Haha, nej, jag är också osäker på det, vi satte oss i bilen och diskuterade vad vi skulle göra.
- Bowla? frågade Justin. Jag nickade entusiastiskt, det var sjukt länge sedan jag gjorde det.
- JA! Det gör vi! sa jag, GASEN I BOTTEN! skrek jag och tog upp händerna i luften, Justin skrattade och körde ivag till närmaste bowlinghall. När vi kört en stund och hittade stället mamma och pappa brukade bowla på stannade vi på parkeringen och gick mot huset. Huset var stort och man behövde gå ner för en trappa för att komma till bowlinghallen. Vi gick ner för den branta trappan hand i hand och gick sedan in på bowlingstället.
- Hej! sa jag när vi kommit fram till kassan.
- Hej, svarade en kassörska och tittade med trötta ögon på mig.
- Vi skulle vilja beställa, eller vad man nu säger, boka? En bana, om det går, sa jag och log mot henne. Hon log ett svagt leénde tillbaka och vände sig sedan om och frågade om det fanns några lediga banor. Hon vände sig om till oss och skakade på huvudet.
- Det finns tuvärr inte några lediga banor för tillfället, men bana 5 är ledig om 10 minuter, vill ni boka den? Jag tittade på Justin och han nickade.
- Ja, sa jag. Det vill vi, men var kan vi vänta sålänge då? frågade jag, hon nickade bort mot ett mini rum med massor av stolar i olika färger.
- Där, sa hon.
- Okej, sa jag skulle precis börja gå när hon sa något.
- Va? frågade jag och tittade på henne.
- Vilka är det som vill beställa? frågade hon med tydlig röst.
- Vems namn ska vi ta? Ditt? frågade jag Justin sammtidigt som jag tittade på honom.
- Visst, sa han och log.
- Justin Bieber då, sa jag och log mot kassörskan, hon tänkte precis skriva ner det på papret när hon tittade upp igen.
- Hur stavas de? frågade hon. Justin tänkte precis säga det men jag hann före.
- J-U-S-T-I-N, började jag.
- Det förstår jag, hon suckade, efternamnet.
- B-I-E-B-E-R, bokstaverade jag.
- Det namnet känner jag igen... började hon.
- Det gör du med säkerhet inte, svarade jag och drog iväg Justin mot rummet med de färgglada stolarna. Alla stolar var upptagna, eller ja, alla förutom en.
- Sätt dig, sa jag och pekade mot stolen, jag sitter på golvet. Justin satte sig men mot mig förvåning drog han med mig ner på stolen. Jag satte mig med en duns i hans knä och försökte motvilligt resa mig upp. Han höll båda sina händer om min midja. Han borrade in näsan i min nacke och skrattade. Jag ansträngde mig och försökte resa mig igen, efter det försöket gav jag upp.
- Du kommer aldrig loss! sa Justin och kiklade mig i magen. Jag började skratta och råkade smälla till en gammal tant i huvudet. Justin var nära att börja skratta, jag med, men det var inte tanten.
- Ta det lugnt, för allsing dar! sa hon surt och reste sig upp. Jag började nästan skratta och försog sedan allvaret i situationen.
- Herre gud, sa jag och Justin kunde inte hålla sig för skratt längre. Han började gapskratta. Jag tittade surt på honom.
- Det är ju så enkelt för dig, du är ju känd, det är inte jag! sa jag surt. Sedan började jag skratta.
- De förlåter mig inte bara för att jag är känd, jag är ju snygg också, sa han och gjorde en söt min. Jag skrattade.
- Aaa du, det skulle jag också göra, om jag var de då, sa jag och vi båda skrattade. Jag försökte sätta mig på stolen den gamla tanten suttit på, men Justin höll fortfarande fast mig runt midjan.
- Justin Bieber, hörde jag någon säga och vi tittade mot dörren. Där stog kassörskan som hade tagit imot oss i kassan.
- Ja? sa Justin och höll mig hårdare om midjan.
- Bowlingbanan är ledig nu, hon log mot honom. Jag fattade nästan direkt att hon fattade vem han var, att han var Justin Bieber, popstjärnan. Hon log ett smikrande leénde och jag och Justin reste oss upp. Justin gick bakom mig med armarna om min midja hela vägen till banan.


____________________________________________________


Kommer nog mer senare :D


 

Av zallysmattesnoveller - 26 januari 2012 19:13

HEJ NU KOMMER DET ETT INLÄGG! 


Justin Bieber


______________________________________________________________

Kap 32: Laughing

----------------------------------------------------------------

Justins perspektiv:

Tjejen med blont hår gick fram till mig och tittade in i mina ögon.
- Aaa, sa jag. Hedda drog iväg mig till vardagsrummet och ställde sig framför alla andra gäster. De hade gjort om lite i vardagsrummet. Det hade blandannat satt dit ett bord som alla samlats vid.
- Detta är Justin! halvskrek hon så att hon skulle höras.
- Trevligt att råkas, en gammal man räckte fram en rynkig hand mot mig och jag tog den och skakade den.
- Tack, det samma, sa jag, på engelska. Jag fattade vad de orden betydde. Jag hade hört de ett antal gånger nu. Hedda svarade han på svenska och jag tittade mig runt i rummet. De var stor och ljust. Tapeterna var vita med stora svarta blommor och golvet var av trä. Stolarna var vita och bordet som alla samlats vid hade en stor vit duk över sig. Det var dekurerat med blommor. Mamma hade precis kommit in i huset och hälsade vänligt på alla. Hedda drog med mig in till hallen igen och gick sedan in i köket.
- De kan inte så mycket engelska, sa hon och log . Jag skrattade och pussade henne mjukt på munnen. Hon besvarade kyssen just när tjejen som blivit så förvånad för en stund sedan kom in i köket.
- Vad gör ni? Ska vi hitta på något, sa hon och tittade endast på mig. Hon log, ett stort leende med alla tänderna. Jag avslutade kyssen och log mot henne.
- Vi är upptagna, stick, sa Hedda och tryckte sig närmre mig. Det påminde mig om Heddas syster, Elina. När hon hade kommit in i Heddas rum just när vi myste. Hedda gjorde precis samma sak då.
- Vi kan göra något, Hedda tittade surt på mig, och tjejen tittade kaksigt mot henne.
- Jag heter Susanna, sa hon och log mot mig.
- Hej, sa jag och sa sedan, du vet redan vad jag heter va?

---------------------------------------------------------------------

Heddas perspektiv:

- Det är mat nu! skrek mamma när Susanna precis skulle säga något. Vi gick ner och satte oss vid bordet. Mamma hade dukat fram maten. Det blev kött, brunsås och potatis. Jag petade bort en del av potatisen men åt resten.

När vi ätit en stund kom mamma med kamran och tänkte ta några foton. Jag vände borthuvudet, kamran blixtrade till. Något tog mjukt tag i mitt ansikte och gjorde så att jag tittade in i kamran. Det var Justin, såklart. Jag skrattade och han pussade mig på kinden. Jag hoppades att bilden blev bra, så att den inte såg ut som alla andra bilder på mig. Efter att Justin pussat mig tittade han in i kamran, jag offrade mig och gjorde det samma.
- De bilderna blev jätte bra! sa mamma och log mot oss, Justin tog tag i min hand och log mot mig.
- Jag hatar att bli fotad, han skrattade.
- Det märks inte, jag skrattade åt hans min. Jag var tvungen att pussa honom och det gjorde jag också. Jag kände en spark mot mitt smalben. Den var hård och jag kved till, Susanna som satt framför mig tittade med stora ögon på mig.
- Varför sparkas du!? hon tittade anklagande på mig.
- Det gjorde jag inte, sa jag hårt. Min glädje slocknade och argheten tändes på. Hon var bara avundsjuk. Susanna sparkade mig på smalbenet igen. Jag kved till igen.
- Sluta då! halvskrek hon och tårar började bildas i hennes ögon. Hon hade alltid kunnat låsas gråta. Justin viskade i mitt öra:
- Vad gjorde du? Jag viskade tillbaka.
- Inget, jag lovar, allvarligt, hon ljuger bara, han trodde på mig, det såg man i hans ögon.
- Jag och Justin går ut, hejdå, jag lämnade bordet. Vi gick till hallen och satte på oss skorna. Justin tog snabbt tag i sin jacka, jag därimot var för upprörd för att orka det. Vi gick utanför dörren och ner för hustrappan när Justin frågade:
- Har du körkort? frågade Justin.
- Nej, har du? frågade jag och tittade på han, han nickade.
- Ska vi ta mammas bil? frågade jag sedan, och log hoppfullt. Vi kanske kan åka in till stan och äta någonstans?
- Du bestämmer, jag kör dig vart du vill. Han skrattade och kramade om mig i farten.
- Jag kommer strax, ska bara hämta bilnycklarna och pengar, sa jag och smög mot huset igen.
- Jeg betalar, sa han efter mig.
- Nee.... sa jag.
- Jo, jag gav upp och skrattade lågt. Jag gick försiktigt upp för hustrappan och öppnade dörren. Det var lite pratigt i vardagsrummet. Men jag hörde inget i hallen mig. Jag gick in och letade i mammas fickor.
- Hedda, jag greppade tag om nycklarna och hann smita ut från huset en sekund innan mamma greppade ta i luften, som annars skulle vara min arm.
- Skynda dig, hon kommer, sa jag till Justin och jag låste upp bilen med knappen på nycklen när vi nästan var framme vid den. Jag öppnade dörren till passagerarsätet och Justin öppnade den till förarsätet. Jag gav han nycklen och han startade bilen. Vi körde iväg när mamma precis tagit ett steg utanför dörren och jag såg hennes irriterade min precis innan vi körde iväg från huset.
- Var ska vi äta någonstans då, älskling? sa Justin och tittade på mig. Vi hade kört runt i wen rondell ett tag nu.
- Vi tar McDonalds, sa jag och vi båda skrattade. Han körde av vid en avfart där det stog "McDonalds" med en pil.

 

När vi parkerat och stängt av bilen klev vi ur och gick mot ingången. Mina converse lät svagt mot asfalten. Justin tog tag i mina hand och öppnade dörren för mig. Jag gick in och vi ställde oss i kön.
- Vad vill du ha? frågade Justin och lutade sig mot mig.
- En hamburgare, vi skrattade.
- Vad vill du ha på? frågade han och jag funderade.
- Ost, och de vanliga då, hamburgare, sallad, gurka..
- Jag fattar, han skrattade och jag pussade honom. När vi kommit fram i kassan log kassörskan mot oss. Jag tittade på namnet. Hon hette "Eva".
- Jag beställer, sa jag till Justin och tittade honom. Men du kan säga vad du vill ha själv, sa jag och han sa vad han ville ha. När vi beställt klart gick vi till ett tvåmanna bord och satte oss. Jag tog upp min hamburgare och började äta. Det var sjukt gott. Maten där hemma hade inte räkt och min mage kurrade snart ihjäl sig. Jag åt snabbt och Justin tittade på mig.
- Vad? Han skrattade och jag började också göra det. Vi satt där en stund och skrattade.
- Du är för rolig du, sa Justin och skrattade.

_____________________________________________________________ 
 
SE YOU!<3 Jag tror det kommer ett inlägg imon :))
 
Justin Bieber

//Ebba Zallysmatte

HEJDÅ<3


Presentation

Hej hej! :) Detta är då min novell blogg :) Jag älskar att skriva :) Jag vet inte hur länge jag har gjort det. Men jag älskar det

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards