zallysmattesnoveller

Alla inlägg den 23 februari 2012

Av zallysmattesnoveller - 23 februari 2012 13:39

KAN LÄGGA UPP INLÄGG! ;D YEEEEEEHH!!!<333



_________________________________________________

23 februari: Kap 44: More message

Orkar inte skriva smset på engelska cx
-----------------------------------------------

Heddas perspektiv:

- Hur är det? frågade Mats, vi satt utanför skolsköterskan. Hon hade släppt in mig och sagt att det inte var någon fara men att jag skulle sitta i vilrummet en stund. Jag ville inte ha Mats där. Men han envisades med att stanna. Jag hade först suckat, men jag orkade inte bry mig längre. Jag hade lagt mig i vilosängen och blundat. Det sved lite fortfarande, men skolsköterskan hade gett mig något att skölja ögonen med, och nu kändes det mycket bättre.
- Det svider inte lika mycket längre, sa jag och försökte resa mig upp.
- Du kan gå nu, jag mår bra, sa jag kallt och han reste sig upp från stolen han suttit på.
- Okej, vi ses på engelskan senare idag, jag suckade och han skrattade. Hejdå, sa la han till och svarade han med samma ord. Jag låg kvar i vilorummet i några minuter till innan jag gick ut i koridoren. Skolsköterskan kom springades efter mig oc sa anfått:
- Om.. du... får.. ont igen.. kan du.. skölja med detta, det sista sa hon utan några andningar. Jag nickade och tog imot det hon gav till mig. Jag kramade om saken i min hand.
- Tack, sa jag och vände mig om igen, jag gick vidare till mitt skåp. Lektionen hade redan börjat, no. Jag hatade no men tog endå ut sakerna och gick motvilligt bort till no salen. Jag knakade på och gick sedan in. Alla glodde på mig när vi kommit in. Mona, som vår no lärare hette tittade frågande på mig och jag gav henne en min som betydde 'jag-säger-det-sedan', hon log och nickade bort till min plats. Jag gick bort till platsen och Mona började prata om atomer. Jag förstog inget av vad hon sa. Kunde bara koncentrera mig på blickarna Kavin och Oliver gav varann. De tittade på mig och sedan på varann, sedan skrattade de tyst. Jag förstog att de fattade att jag hörde, det kanske var meningen?

Dagen gick snabbt, vi hade inte så många lektioner och slutade 2. Dock hade sista lektionen, engelska, gått väldigt långsamt. Jag stog och väntade på bussen när Sara kom fram till mig.
- Hej, hur gick det innan? Med ögat? frågade hon, jag log och ryckte på axlarna.
- Det gick bra! Hon log stort. Det var långesedan vi umgåts.
- Vill du kanske följa med hem till mig idag? frågade hon och hennes leende slocknade.
- Nej tuvärr, kan inte idag, men kanske imon? Jag tog till mitt fake leende och nickade.
- Visst, efter skolan? Det var tisdag, jag hade endå inget att göra på onsdagar. Jag ryckte till. Jag hade innebandy idag. Åhh nej!
- Okej, sa hon och precis då kom bussen.
- Ska vi sitta bredvid varann? frågade jag och kände mig som värsta småbarnet.
- Såklart! sa hon och vi klev in i bussen. Den var nästan full, men vi hittade två platsen nästan längst bak.

Jag öppnade dörren och ropade. Ingen var hemma. Jag kände på fickorna. Ögonen blev stora, jag hade inte tänkt på min mobil. Jag kom ihåg vad jag lagt den dan innan, när jag skickat smset till Justin. Mitt hjärta var i halsgropen när jag slängde av mig skorna och rusade upp för trappan. Jag sprang in i mitt rum och sprang direkt fram till byron, mycket riktigt, där låg den. Jag slängde mig över den och tog tag i den och sprang sedan till sängen. Jag hörde mitt hjärta dunka i öronen när jag såg det. 1 sms. Från personen jag längtade efter så mycket. Justin.
' Jag såg inte ditt första sms, jag är ledsen<3 Jag har haft så mycket att göra, men jag har inte så mycket att göra längre, hur är det? I love you<3 Jag har saknat dig sååå mycket! Det gör ont så mycket jag saknat dig<3 I LOVE YOU! snälla svara<3 Jag kan inte leva utan dig<33<33 '
Tårarna rann ner för kinderna. Jag petade lite med tummen på skärmen, som om jag rörde han då, smekte han lite grann på kinden, jag önskade att jag kunde det. Att han var här oss mig nu. Jag började fundera ut ett svar. När jag bestämt vad det skulle stå skrev jag in på ett nytt sms:
' OMG, Jag trodde inte du skulle svara, JAG ÄR SÅ GLAD NU! OMB<3 Jag älskar dig, och saknar dig<3 Såklart jag svarar, jag skulle aldrig inte svara, såklart, Jag älskar dig!<3 Ses snart! Vi måste ses snart! PLEASE COME HOME TOO ME<3 xD Btw, I LOVE YOU<3 '

-----------------------------------

Justins perspektiv:

Jag satt och glodde på mobilen. Inget sms ännu. Jag la ner telefonen igen. Då plingade det till. Jag ryckte till och tog upp min iphone. Sms, från Hedda. Jag log stort och öppnade smset.
' OMG, I though you never answer, I'm sooooo HAPPY KNOW! OMB<3 I love you and miss you<3 Of course I answer you, I should not not answer, of course, I LOVE YOU!<3 Se you soon! We must meet soon! PLEASE COME HOME TOO ME<3 xD Btw, I LOVE YOU<3 ' Det vattnades i ögonen. Men de rann aldrig ner för kinderna. Jag reste mig upp ur sängen och gick runt med mobilen i hotellrummet. Det var mitt i natten och det lät lika mycket utanför som det gjort dagen innan.
- Justin, det var Kenny som stog utanför och bankade. Vad ville han mig mitt i natten?
- Vad? frågade jag.
- Du har en interjuv tidigt imorgon!
- Och det säger du klockan, jag tittade på klockan, 12 på natten? frågade jag.
- Var bara tvungen att säga det, han skrattade och jag skrattade också. Det hördes inte, som tur var att jag var tårögd.
- Godnatt då, sa han och jag skrattade till innan han stack iväg till sitt egna rum. JAg svarade på smset såhär:
' Haha, såklart jag svarar<3 Jag skulle aldrig bara struntat i att svara, men jag har redan gjort det en gång, men inte igen! Jag lovar<3 Jag önskar att jag bara kunde åka hem till dig, men det kan jag inte. ;'cc Men jag önskar jag kunde. Jag ska tjata på de! MYCKET! I love you, Justin<3 '
Jag skickade iväg smset och la mobilen på nattyxbordet. Sedan klädde jag av mig kläderna, la jag mig i sängen och somnade med ett leende på läpparna.

---------------------------------

Heddas perspektiv:

Svaret kom nästan direkt. Herre gud! Har satt vid mobilen. Jag blev nervös och läste smset. Jag svarade det snabbt och skakade när jag skickat iväg smset. Jag var så glad! Jag satte på datan och satte mig i sängen igen. Jag glodde på mobilen en stund innan jag hörde datan välkända start musik. Jag la ifrån mig mobilen och satte mig vid datan. Jag skrev in mitt lösen och bakrunden kom fram, sedan alla iconer. Jag kollade på bakrunden. Justin såg så glad ut, jag saknade honom. Jag skrattade åt den. Jag satt bredvid honom och kysste han på kinden. Han hade en förvånad mig och det gjorde bilden ennu roligare. Jag lyfte handen och förde den till skärmen. Jag kollade på bilden en stund till innan jag öppnade "google crome" och sökte på twitter. Jag hade aldrig varit inne här innan. Jag tittade på sidan och skrev in allt jag skulle. Mitt namn fick bli 'TheRealHeddaBennett'. Jag tryckte nöjt på "Registrera dig på twitter" knappen och fortsatte. När man skulle följa fem personer sökte jag på 'Justin Bieber' det kom upp massor av alternativ, jag tryckte på det första alternativet. När jag kollade på followers förtog jag att det var den riktiga. över 17 000 000 följare. Jag pustade ut och tryckte på 'follow' knappen. Det var den enda personen jag ville följa och hoppade över resten av stadierna. När jag var inne tryckte jag på knappen som betydde 'nytt tweet'. Jag skrev in
' I'm so happy right now! ;D ' och tweetade det. Jag kollade på Justin senaste tweet. Sedan loggade jag ut. Jag skaffade genast twitter appen till mobilen och loggade in där med. Sedan gick jag ner och tog ut lite mat från kylen.

_________________________________

SE YOU SOON! Kommer kanske mer senare<3 Sådär långt isf<3
   

Presentation

Hej hej! :) Detta är då min novell blogg :) Jag älskar att skriva :) Jag vet inte hur länge jag har gjort det. Men jag älskar det

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards