zallysmattesnoveller

Alla inlägg den 13 februari 2012

Av zallysmattesnoveller - 13 februari 2012 19:05

HEJ NU KOMMER DET MER! Lite mer denna gång <3


________________________________________________

13 februari: I think I'm fine, I do not

Jag tror att alla kommer bli sjukt förvånade när detta händer, men jag vet inte riktigt hur jag ska fortsätta xD Aja, det kommer bli....

------------------------------------------------

Heddas perspektiv:

Snön hade börjat lägga sig på marken. Jag såg ut genom fönstret. Vackert! Jag älskade snö, fast det fanns personer som inte gjorde det, som min mamma. Hon hatade snö, tyckte bara att det var kallt och blött. Jag höll med henne lite, men jag gillade det endå.
- Är du klar? frågade mamma och tittade på mig med stora ögon. Jag nickade.
- Vad är det? frågade hon och la en hand på min axel. Jag ryckte på axlarna.
- Inget, sa jag tyst.
- Tänker du på honom? frågade hon och jag nickade lite. Justin. Jag längtade efter honom så mycket att jag nästan aldrig kunde somna förens halv 3 på nätterna. Vi hade tappat kontakten utan att vilja det. Ingen av oss ville det, det visste jag. Men endå hade vi gjort det! Det var svårt att förstå, visst vi hade videochatat med varann för två veckor sedan, men det var endå hemskt, och varade högst i 1 timme. Han hade fullt upp med ett skriva julskivan han höll på med. Jag förstog honom, och jag var inte sur över det. Det var Justin Bieber, inte sant?
- Du kommer snart få träffa han igen, sa mamma uppiggande, jag nickade och gick långsamt upp mot mitt rum. Jag hälsade halvhjärtat på Lova innan jag satte på datan. Den var seg och jag satte mig en stund vid fönstret. Jag tog upp mobilen och letade fram mina hörlurar som låg i den översta lådan på skrivbordet. Jag kopplade de till telefonen och satte på mig de.

 

Jag letade bland låtarna, och hittade tillslut min favorit! Det var ju inte orginalet, men jag älskade när han sjöng den.



Den var så bra. Jag satt där en stund och väntade på datan, precis när låten var klar hade datan laddat klart, så jag satte mig vid den. Men istället för att stänga av musiken började jag om den, om och om igen. Efter en stund kom jag på mig själv med att gråta. Tårarna sprutade ut och start sidan på datan var fortfarande uppe. Jag la händerna för munnen och grät. Jag tpg upp mobilen och stängde av musiken. Jag gick sedan in på sms och letade fram mitt senaste från Justin. Det var 3 veckor sedan. Jag började gråta ennu mer. Jag öppnade ett nytt meddelande och skrev snabbt " Hej, förlåt för allt, jag saknar dig så att det gör ont! Bara så du vet... I miss you<3 Love you<3 Jag vet inte om vi fortfarande är ihop, men jag skickar detta sms endå, Love Hedda " Jag tryckte på skicka knappen. Jag började gråta igen när jag skickat det. Jag visste inte om han gillade mig längre, men jag hoppades det. Såklart. Jag satte upp mitt mörka hår i en tofs, och inväntade svar. Jag var rädd att han hade bytat nummer, han kanske hade gjort det utan att säga till? Han brukade annars alltid messa. Fast det hade bara hänt en gång sedan vi blev ihop. Och det var i början, han hade nog inte gjort det. Hoppades jag.

---------------------------------------------------

Justins perspektiv:

- Vad är det? frågade Scooter.
- Inget, sa jag och tittade ut genom fönsterrutan.
- Komigen, berätta nu, vad tänker då på? sa han igen och puttade till mig på armen, jag puttade tillbaka och såg halvsurt på honom.
- Inget, sa jag igen och fick fram ett litet leende.
- Okej, pigga upp humöret till senare, sa han. Jag blundade. Orkade verkligen inte med hans tjat, jag piggade alltid upp mig innan konserter. Jag ville ju inte göra mina beliebers besvikna, jag log när jag tänkte på det. Det sista jag tänkte innan jag somnade var 'Hedda', sedan somnade jag.

Hon puttade mig i bröstet och skrattade. Glassen var nästan uppäten. Hon lutade sig fram mot mig och kysste mig på kinden.
- Jag älskar dig! hon tittade mig djupt in i ögonen.
- Jag... började jag.

Innan jag blev avbruten av en för tillfället irriterad röst.
- Justin vakna! Jag vaknade med ett ryck. Jag pustade ut. Sedan blev jag lite ledsen inombords.
- Åhh.. sa jag och tittade jag mig runt i bilen.
- Du somnade, vi ska gå ut nu, sa Scooter och skrattade lite. Jag skrattade halvhjärtat med honom innan jag klev ur bilen. Oberädd på folket som stog utanför.

-------------------------------------------------

Heddas perspektiv:

Jag vaknade med ett ryck. Det knäkte till i nacken. Jag tittade mig runt i rummet. Det var mörkt. Jag tittade mot datan, jag måste ha somnat. Twitter var fortfarande uppe. Jag gäspade lite och reste mig upp. Jag var tvungen att sträcka på mig innan jag tittade på klockan. Halv 2. Jag gäspade igen och tog av mig kläderna. La de på fotöljen bredvid min säng och la mig i sängen. Jag somnade direkt. Jag vaknade kvart i 7 den morgonen. Jag gick upp och satte på mig kläder. Jag satte på mig en svart t-shirt, en grå kofta och ett par röda jeans. Jag letade fram mina svarta converse och satte också på mig ett halsband och en ring.

 

När jag var klar satte jag på mig ett par sockar, tog skorna i ena handen och mobilen i andra och dansade ner för trappan. Jag skulle låsas att jag mådde bra, vilket jag inte gjorde. Jag satte skorna vid dörren och gick in i köket.
" Åkte tidigt till jobbet idag, ha det bra i skolan, kram mamma " Alltid dessa tråkiga små meddelanden. Trista, inga smileys ingenting. Ingenting alls. Jag öppnade dörren och tog ut smör och ost. Jag tog sedan fram bröd, pågen limpa, bredde limpan la på ost. Jag toppade med pizza krydda och satte sedan in allt i mikron, på en talrik. Jag satte på mikron i en minut. Medans jag väntade gick jag in på toaletten och sminkade mig lite, endast lite maskara och eyeliner. Precis när jag var klar plingade det till och mackan var klar. Jag tog ut den och satte mig vid bordet. Precis när jag satt mig ner reste jag mig upp igen och tog fram mjölk att dricka. Jag var en riktig kossa, eller vad man nu skulle säga, jag älskade mjölk. När jag satt mig ner vid bordet åt först upp upp den smälta osten runt mackan sedan mackan. Jag blev mätt efter mackan och gick in i badrummet igen, jag bortade tänderna och gick in i köket igen. Jag ställde väck alla sakerna jag haft framme. Dukade av glaset och tallriken. Jag kollade snabbt på mobilen om jag hade fått något sms, det hade jag inte. Jag svalde besvikelsen och satte mig i soffan och satte på tv:n. Jag låste upp mobilen och kollade in på twitter, brydde mig inte så mycket om tv:n.
- Så, hur har du det Justin? Jag tittade upp mot tv:n. Där satt han.

____________________________________________________

Kommer mer imon tror jag<3

 
   

Presentation

Hej hej! :) Detta är då min novell blogg :) Jag älskar att skriva :) Jag vet inte hur länge jag har gjort det. Men jag älskar det

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards