zallysmattesnoveller

Alla inlägg den 23 december 2011

Av zallysmattesnoveller - 23 december 2011 23:48

Hej, då kommer man lite efter några minuter innan julafton och bloggar xD Blir ett litet inlägg till nu, fick lite dåligt samvete för det lilla innan :( Men det är faktist dan före julafton :) Så här kommer lite mer :) 



-----------------------------------------------------------------


Justins perspektiv:


- Men kommer ni och hämtar mig sen? frågade jag Hedda.
- Ja, eller ska vi mötas? frågade hon.
- Jag kan komma till dig, sa jag och stannade till. Men är det okej om jag följer med dig till din familj så att jag vet var ni bor? frågade jag.
- Ja visst, gärna, sa Hedda. Hon tittade som förstelnat in i mina ögon. Och jag i hennes. Vi gick på vägen hem till henne. Vi gick snabbt. Solen sken förtfarande. Vi pratade inte så mycket på vägen hem till henne. Bara ett par enstaka ord.
- Då var vi framme, sa hon när vi stod utanför ett rött hus med en liten stuga i trädgården. Hon gick över trädgården, med mig hack i häl. Hon tog fram sina nycklar ur fickan och låste upp stugan.
- Här är mitt lilla kryp in, sa hon med ett stort leénde. Jag log tillbaka.
- Va fint det är! sa jag.


--------------------------------------------------------------


Heddas perspektiv:


- Tack, svarade jag på hans fråga.
- Varsegod, sa Justin och skrattade. Han gick runt i rummet.
- Jag har inte bott här så länge! Ursäktade jag de stökiga rummet. Så jag har inte hunnit städa.
- Det är lungt, sa Justin och satte sig ner vid Lovas bur. Vad heter han? frågade han sedan.
- Lova heter hon, sa jag och skrattade, jag satte mig sedan bredvid buren på andra sidan.
- Sött, sa Justin.


--------------------------------------------------------

LITE JAG VET D': Ses imon

Av zallysmattesnoveller - 23 december 2011 19:34

HEJ! Hinner inte skriva mer :( SORRY!


--------------------------------------------------------------------

Heddas perspektiv:

- HEJ! sa jag till honom. Jag gick fram till han.
- Hej! Gillar du också att bada här? frågade han.
- Ja, eller jag vet inte, men är det ok om jag sitter här?
- Visst, sa han och gjorde plats för mig. Vi satte oss ner och pratade.
- Ska vi bada lite? frågade jag när vi suttit uppe på land en stund.
- Okej! sa Justin och vi gick ner mot vattnet. Jag kände med tån, det var skönt. Jag sprang i och skrek:
- Sisten i är en rutten fis! Justin sprang före mig ner i vattnet. Men jag var först i endå. Jag simmade ut på ljupare vatten. Jag skrek och skvätte. Vattnet är varmt. Solen sken och skräddarna dansade på vattenytan.
- Skönt väder! sa jag och skrattade när vi gick upp på stranden.
- Ja, det tycker jag med, svarade Justin och tittade in i mina ögon. Jag skrattade till. Vi satte oss på stranden och njöt av solens strålar.

-----------------------------------------------------------------
 
 
Sjukt lite! KANSKE KOMMER MER SEN! INTE SÄKERT :/
Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hej hej! :) Detta är då min novell blogg :) Jag älskar att skriva :) Jag vet inte hur länge jag har gjort det. Men jag älskar det

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<<
December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards