zallysmattesnoveller

Alla inlägg den 21 december 2011

Av zallysmattesnoveller - 21 december 2011 20:03

HEJ , sa ju att jag skulle hinna XD haha, men här kommer sjunde inlägget ;)) Lyck Läsning (random) XD



------------------------------------------------------------------------

Justins perspektiv:

Jag gick in mot städen. Förklädd till någon annan, en person med mössa, glasögon och an stor svart jacka. Jag passade i glasögon. Tyckte iallafall jag själv. Jag gick förbi en pizzeria, doften stack i min näsa. Jag älskar pizza. Från höger kom en hund. En stor svart. Jag passerade. Jag svängde sedan åt vänster. In mot stan. Jag såg någon gå en bit bort. Det var en tjej, hon var normal lång och bar flätor och hade ljusbrunt hår. Hon hade på sig en magtröja och ett par shorts. Jag kände igen henne från dagen innan, Hedda! Det måste vara hon! Jag blev glad och gick snabbare. Snabbare till den söta tjejen.

-------------------------------------------------------------------------

Heddas perspektiv:

- Hej! hörde jag någon säga från höger. Jag ryckte till och tittade dit. En lång kille med brunt hår, glasögon och bruna ögon tittade glatt på mig.
- Hej? sa jag. Jag kände igen killen. Jag stannade och granskade honom. Han kom fram till mig. Han stannade ca en meter ifrån mig.
- Känner du inte igen mig? sa han och tittade granskande på mig.
- Nej... sa jag.
- Det är jag, Justin, sa han och tog av sig mössan och glasögonen.
- Jaha! Jag blev ilröd i ansiktet. Han tog av sig jackan. Han hade en vit t-shirt under jackan, han bar också ett par jeans shorts. Snygga, jeans shorts.
- Svettas du inte? frågade jag och skrattade.
- Ehh, jo... typ, sa han och skrattade tillbaka.
- Jag hittar inte så bra till stan, så ska vi ta följe? sa jag, den mest självklara frågan.
- Såklart, sa han och började gå, det är inte så långt,
- Okej, vad bra! sa jag och tittade leénde mot honom. Han var söt. JAg hade bara lust att krama honom. Helt random. Jag slog bort tanken.

- Så, då var vi framme, sa han och skrattar när vi gick in på caféet. " The goodiest cookies " var igentligen ett ganska fånigt namn. Men jag gillade stället. Och Justin hade berättat om kakorna. Jag hade skyhöga förväntningar. Vi gick och satte oss vid ett bord. Det kändes som om alla tittade på mig. Det gjorde de inte. De kollade inte på mig, men de kollade på Justin, och skrek. Mycket. Iallafall mer än jag var vän vid. Justin verkade inte tycka det var skumt. Han bara gick vidare. Han kanske vinkade någon gång, då skrek de ennu mer. Musiken höjdes och en låt som hette "Baby" hördes ur högtalarna. Jag gillade låten, den var bra. Jag diggade lite. Justin tittade på mig och log.
- Så, vad vill du ha? frågade Justin.
- JAg kan betala för mig själv, sa jag och plockade upp plånboken.
- Jag betalar, sa Justin.
- Nej, det behöver du inte. En servetris kom.
- Vad vill ni ha? frågade servitrisen.
- En choklad muffins, och en mellan kola, sa jag och räkte fram pengarna, men Justin hann före han gav servitrisen en hundra lapp och log åt både mig och henne.
- En till lika dan beställning, sa han. Han tittade på mig igen och den sura servitrisen gick.
- Men, jag skulle ju betala, skrattade jag och han log mot mig.
- Jag sa ju att jag skulle betala, sa han.
- Haha, okej, gjort är gjort. Vi skrattade. Vi pratade om allt mellan himmel och jord och fikan kom efter ca 10 minuter. Vi började äta. Jag skrattade så mycket att jag knabbt kunde det, men det gick tillslut.
- Så, nu får du berätta, sa jag. Är du känd eller?
- Nja, man kan säga så, vet du vem Justin Bieber är? frågade han.
- Nej, jag tror inte det, några i min klass håller på att tjata om en kille hela tiden, men jag vet inte vad han heter i efter namn... sa jag och tänkte efter.
- Det kan vara jag.. sa han och små skrattade.
- Ska jag ringa? frågade jag. Jag kan ta video samtal? frågade jag och drog upp min iphone ut fickan.
- Okej, sa han. Jag låste upp mobilen och började ringa sedan ändrade jag in så att det blev videosamtal. Claire som min kompis hette, hon som gillade någon Justin hade också en iphone. Så det gick att ringa videosamtal.
- Hej! sa Claire och hon syntes på skärmen.
- Hej! sa jag och vinkade. Hon log och vinkade tillbaka.
- Hur har du det? frågade hon.
- Bra! sa jag och skrattade. Jag tittade på Justin, han nickade.
- Vad bra!
- Mm... Jag har en fråga.. sa jag.
- Ut med språket, sa hon och skrattade.
- Vad heter din idol, han Justin... i efter namn?
- Bieber! skrek hon och blev helt till sig.
- Vänta, sa jag och frågade sedan, är det han? Jag vände skärmen mot Justin och han vinkade med ett smile. Jag hörde skri från mobilen. Skriket tog aldrig slut. JAg vände mobilen mot mig igen.
- Så var det han? frågade jag.
- JA! sa hon och skrev igen, vänd skärmen dit igen. Jag vände skärmen.
- OMG JAG ÄLSKAR DIG JUSTIN BIBER! JAG ÄLSKAR DIG! skrek hon på engelska. Han vinkade och skrattade.
- Jag älskar dig med! sa han tillbaka, såklart på engelska. Jag vände skärmen mot mig igen. Vinkade och sa hejdå till Claire hon var helt till sig, men jag ville inte prata mer just nu.
- Hejdå! sa jag och gjorde en puss mun mot skärmen, hon gjorde lika dant och jag la på.
- Omg, sa jag och pustade ut. Jag slappnade av på stolen.
- Så... sa Justin.
- Japp, så du är känd, sa jag, coolt! Haha, sa jag och skrattade han skrattade tillbaka.
- Jag tror jag gillar dig, sa han och tittade generat på mig. Jag blev blickstilla och pustade sedan ut igen, och sa:
- Jag gillar dig med.

------------------------------------------------------------------------
Av zallysmattesnoveller - 21 december 2011 18:12

Kommer mer senare :( Lovar, mamma tjatar att  jag måste ner och hjälpa till med peppakakshuset ;( Så får väll göa det :( x'DKommer seeen! :D

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hej hej! :) Detta är då min novell blogg :) Jag älskar att skriva :) Jag vet inte hur länge jag har gjort det. Men jag älskar det

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<<
December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards