zallysmattesnoveller

Alla inlägg den 14 december 2011

Av zallysmattesnoveller - 14 december 2011 20:33
HEEJ! Blir en kortis idag... tror jag :)) xD
 
--------------------------------------------------------------------------

Dörren stängdes bakom mig. Flyget skulle gå om en timme. Jag och Lova satte oss i väntrummet. Vi hade redan checkat in väskorna. Jag satte mig ner på en av plast stolarna. Den var hård och obekväm. När jag checkat in väskorna hade de hänvisat mig till ett särkilt rum, för de med djur i. De flesta hade hund och katt med sig. Som sedan skulle vara i ett annat flyg, eller där man förvarade annan packning. En dam kom fram till mig och frågade.
- Är det en hamster?
- Ja, hon heter Lova, sa ja och log. Damen satte sig bredvid mig.
- Så söt! sa hon. Lova sprang runt i buren. Hon skulle vara i en transportbur under resan, hon var i den även nu. Den andra buren inklusive allt hon behövde fanns i packningen. Hon hade inget att göra i denna buren, Och det gillade hon inte. Buren var inte så jätte liten. Men det fanns bara ett hus en vattenflaska, ett litet sandbad , och en matskål av keramik. Den lilla hamstern satte sig i matskålen och började knapra på blandningen.
- Ja, visst är hon. Jag och damen pratades vid en stund. Sedan kom mitt flyg. De jag skulle bo hos skulle möta mig vid flygplatsen i Washington.

Jag vaknade med ett ryck. Lova satt i buren bredvid mig och tuggade på en liten morot. Jag tittade ut. Flygplanet hade gått ner mot landning. Jag sträkte på mig och jäspade. Ingen hade platsen bredvid mig så jag hade spridigt ut mig jacka över sätet. Över jackan stog Lovas bur.
- Var vänlig ta på er bältena, tack, var vänlig ta på er bältena, tack, sa en röst ur en högtalare. Jag satte på mig bätlet och spände fast Lovas bur. Sedan landade vi. Jag fick lock för öronen och ont i huvudet.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hej hej! :) Detta är då min novell blogg :) Jag älskar att skriva :) Jag vet inte hur länge jag har gjort det. Men jag älskar det

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<<
December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards