zallysmattesnoveller

Direktlänk till inlägg 24 januari 2012

24 januari 2012: Kap 31: Is that you?! part 2

Av zallysmattesnoveller - 24 januari 2012 21:11

HEJ HEJ! :D Nu kommer del 2 för idag, ganska små inlägg idag :( Men har lite läxor att göra oxåD;


_______________________________________________________________

Kap 31: Is that you?! part 2

--------------------------------------------------------------

Justins perspektiv:

Vi satte oss ner på en bänk och väntade på Hedda och hennes mamma. Solen sken fortfarande på himlen. Jag shisade mot solen. Jag blundade och ljusa fläckar danskade på ögonlocken.
- Vad gör du? frågade mamma och skrattade lite smått. Jag slutade upp med det jag gjorde och sa:
- Inget. Det blev tyst en stund.
- Så, ska det bli kul att träffa Heddas släkt? frågade mamma.
- Aa, det ska de väll, sa jag och log mot henne. Just då kom en stor svart bil mot oss. Den tvär bromsade och passagedörren slängdes upp. Hedda sprang fram till mig och slängde sig i mina armar när hon såg mig.
- Hej, sa jag och kramade om henne hårt.
- HEj, sa hon och kramade mig krampaktigt.
- Hur var de på interjuven? frågade hon när vi satt oss i bilen. Pattie satte sig i framsätet tillsammans med Heddas mamma Helena. Jag och Hedda satte oss i baksätet. Hon höll mig hårt i handen.
- Susanna min kusin är också en belieber, så jag bara varnar dig, hon kommer vara i chock när vi kommer in, viskade hon. Hon log på ett sött men galet sätt. Jag skrattade lite åt hennes blick.
- Det är lugnt, jag är van, sa jag.
- Hon har typ aldrig tror att jag kommer få en pojkvän, där fick hon! viskade hon högt i mitt öra, sedan skrattade hon. Jag tittade på henne och skrattade.
- Hon sa såhär innan: Han är min, hon pratade med en pipig röst. Heddas mamma och Pattie låsades att inte höra oss.
- Hon kommer få, sa hon och lutade sig mot min axel.

---------------------------------------------------------------

Heddas perspektiv:

Jag somnade till och när jag vaknade var vi hemma. Jag såg Susanna stirra ut från huset när vi var påväg upp mot huset. Hennes ögon var stora som tekoppar. Hon bara stirrade på oss, och jag njöt av det. Jag gick fram mot dörren och öppnade den så att alla kunde komma in. Justin gick in efter mig i hallen. Han hade handen om min midja. Jag tänkte precis trampa av mig skorna när Susanna sa något.
- Herre gud! Herre gud! hon stog i chock vid fönstret en bit ifrån dörren. Hon hade öppen mun och stirrade på Justin. Mina släktingar hade samlats i hallen och jag och Justin var tvugna att trängas för att alla skulle få plats. Justin stog brevid dörren, men min mamma stog nästan på mig. Jag puttade på henne i sidan.
- Hej, trevligt att råkas, sa Kennys pappa Patrik och sträckte fram handen mot Justin. Han sa det på svenska. Jag översatte åt Justin. Jag visste inte om han skulle förstå om jag inte gjorde det.
- Hej, trevligt att råkas, sa han, sa jag till Justin och han svarade Kenny med samma trevliga ord, fast på engelska. Jag vände mig mot släktingarna och kompisarna och sa:
- Justin kommer från Canada, så han pratar bara engelska. Susanna stog fortfarande i chock men klarnade upp när jag sa det.
- Ska du inte säga vad han är också? frågade Susanna kaksigt och tittade på mig.
- Han är popstjärna, sa jag och tittade mot Justin.
- Justin Bieber, sa Susanna lågt och jag fnissade, sjukt tyst, så att hon inte skulle höra mig.
- Är det verkligen du? frågade Susanna sedan och gick fram mot Justin.
- Aaa, det är det, sa han och små skrattade lite.

______________________________________________________________
bildlöst inläggD:

 
 
Ingen bild

Mathilda

24 januari 2012 21:57

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer:D

zallysmattesnoveller

26 januari 2012 17:31

tack kommer mer idag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zallysmattesnoveller - 27 mars 2012 22:34


________________________________________________   27 mars: Kap 59: Beliebers   bild1,bild2  ------------------------------------------------   Efter 15 minuter fick vi vad vi beställt. Jag hade ingen anning om vad jag skulle äta. Me...

Av zallysmattesnoveller - 22 mars 2012 21:23

__________________________________________22 mars: Kap 58: The resturang del 2------------------------------------------   - Ska vi gå? frågade jag Justin, han stog framför speglen oc gjorde samma sak han gjort de senaste minuterna. Fixa håret. - Mmm...

Av zallysmattesnoveller - 18 mars 2012 13:07

HEJ allihopa! Nu har jag en viktigt sak att säga! Gå in på denna bloggen, det är min andra novellblogg!   http://mybieberlovestorys.blogg.se/ http://mybieberlovestorys.blogg.se/ HÄR    Det skulle betyda<3 KOMMENTERA OCKSÅ<3     ...

Av zallysmattesnoveller - 17 mars 2012 22:05


HEJ NU KOMMER DET MER!    _____________________________________________17 mars: Kap 57: The resturang del 1 ---------------------------------------------   Justin bet långsamt ihop. Jag la försiktigt handen på Justin övre-arm och drog den upp...

Av zallysmattesnoveller - 17 mars 2012 20:24

HEJ kommer ett nytt inlägg om en stund, men först vill jag bara tala om att alla måste kolla in här: TADA. Där kommer min andra novell vara, när denna tar slut! :D ...

Presentation

Hej hej! :) Detta är då min novell blogg :) Jag älskar att skriva :) Jag vet inte hur länge jag har gjort det. Men jag älskar det

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards