zallysmattesnoveller

Direktlänk till inlägg 24 januari 2012

24 januari 2012: Kap 31: Is that you?! part 1 (kommer mer sedan)

Av zallysmattesnoveller - 24 januari 2012 14:49

HEJ KOMMER MER STRAX ;)



________________________________________________________


Kap 31: Is that you?! part 1


------------------------------------------------------


Justins perspektiv:


- Det var ju roligt, interjuvaren skrattade. Jag log kärleksfullt. Jag tänkte på Hedda och log ennu mer.
- Du gillar henne verkligen va? frågade intejuvaren, och jag nickade.


------------------------------------------------------


Heddas perspektiv:


Det kändes konstigt att han satt där i studion och pratade om mig. Väldigt konstigt. Jag fattade inte. Fast det var bra att han inte hälsat till mig, för det första skulle jag bli illröd i ansiktet och om han sa mitt namn skulle Susanna fatta att vi var ihop. Det fanns ju inte på många Heddor i denna staden. Trodde jag iallafall. De fortsatte prata på skärmen.
- Du kanske vill säga vad tjejen heter?
- Nej, jag har lovat henne att inte säga det, sa Justin kort och bet sig lite smått i läppen. Jag var nära på att kyssa skärmen, han var så söt när han gjorde så. Jag längtade efter honom så att det värkte.
- Var kommer han ifrån? Din pojkvän asså? frågade Susanna och tittade på mig.
- Canada, sa jag.
- Va? Därifrån kommer ju Justin! Coolt! jag skrattade smått. Hon såg ganska kaksig ut, så jag sa sedan:
- Jag vet, sa jag och tittade på henne.
- Det är fika nu! skrek mamma från köket.
- Kan vi äta här inne? frågade jag mamma, hon tittade på mig. Hon förstog nog varför jag ville det, så hon sa ja. Vi gick ut ur det ljusa vardagsrummet och in till det ganska mörka köket. Bordet var gjort av trä, diskmaskinen lät smått. Vi tog lite glass och tårta. Sedan gick vi tillbaka till vardagsrummet. Susanna satte sig ner i soffan. Hon hade på sig ett par shorts och en vit magtröja. Det stog " LOVE " med rosa text på tröjan. Shortsen var ljus blå. Hon hade inga sockar på sig. Mina sockar hade färgen svart. Vi fortsatte titta på pogramet.
- Så, vilken var din första låt? frågade interjuvaren.
- One time, sa Justin. Plötsligt började " One time " spelas ur tv:ns högtalare. Justin såg förvånad ut och jag skrattade till.


När vi fikat klart och interjuven var slut började jag vänta på Justin.
- Mamma, skulle vi åka och hämta de snart eller? viskade jag i mammas öra när hon stog och pratade med Susannas mamma.
- Ja, gör dig iordning, jag kommer strax, hon log och kollade långt in i mina ögon. Jag skrattade till och gick iväg mot dörren.
- Vart ska du? sa Susanna.
- Hämta min kille, jag kommer strax, sa jag och log snet. Hon tittade tillbaka på mig, jag kunde inte läsa blicken, den var något imellan glatt och elakt. Mamma kom direkt efter och vi gick ut till den stora svart bilen. Vi åkte in mot staden under tystnad. Pattie och Justin hade åkt in till stan själva, men vi hade bestämt att vi skulle hämta de. Jag tittade ut mot skogen.


 


Det var granskog. Jag trivdes i skog, men nu ville jag bara till Justin.


________________________________________________________________

 
 
Ingen bild

Mathilda

24 januari 2012 20:49

meeeeeeeeeeeeeeeeeer :D

zallysmattesnoveller

24 januari 2012 21:11

tack

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zallysmattesnoveller - 27 mars 2012 22:34


________________________________________________   27 mars: Kap 59: Beliebers   bild1,bild2  ------------------------------------------------   Efter 15 minuter fick vi vad vi beställt. Jag hade ingen anning om vad jag skulle äta. Me...

Av zallysmattesnoveller - 22 mars 2012 21:23

__________________________________________22 mars: Kap 58: The resturang del 2------------------------------------------   - Ska vi gå? frågade jag Justin, han stog framför speglen oc gjorde samma sak han gjort de senaste minuterna. Fixa håret. - Mmm...

Av zallysmattesnoveller - 18 mars 2012 13:07

HEJ allihopa! Nu har jag en viktigt sak att säga! Gå in på denna bloggen, det är min andra novellblogg!   http://mybieberlovestorys.blogg.se/ http://mybieberlovestorys.blogg.se/ HÄR    Det skulle betyda<3 KOMMENTERA OCKSÅ<3     ...

Av zallysmattesnoveller - 17 mars 2012 22:05


HEJ NU KOMMER DET MER!    _____________________________________________17 mars: Kap 57: The resturang del 1 ---------------------------------------------   Justin bet långsamt ihop. Jag la försiktigt handen på Justin övre-arm och drog den upp...

Av zallysmattesnoveller - 17 mars 2012 20:24

HEJ kommer ett nytt inlägg om en stund, men först vill jag bara tala om att alla måste kolla in här: TADA. Där kommer min andra novell vara, när denna tar slut! :D ...

Presentation

Hej hej! :) Detta är då min novell blogg :) Jag älskar att skriva :) Jag vet inte hur länge jag har gjort det. Men jag älskar det

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards