zallysmattesnoveller

Direktlänk till inlägg 23 januari 2012

Kap 30! :D : jobbigt och irriterande inlägg ;/ men hinner inte ;/

Av zallysmattesnoveller - 23 januari 2012 17:14

-------------------------------------------------------


Kap 30! :D :


------------------------------------------------------


Heddas perspektiv:


- Mamma, Elin kunde inte komma, hon fick inte för sin mamma, sa jag och tittade mot mamma. Justin höll min hand hårdare.
- Det var ju synd, då får du nog vara med Susanna iallafall, sa mamma och titade tröstande i backspeglen, Kenny kommer också, sa hon sedan. Kenny var mammas kompis son, deras familj kom alltid på släktkalasen, Elina retade mig alltid om att vi var kära i varann, det var vi inte.
- H-A-H-A, sa jag och tittade irriterat på mamma. Hon skrattade och jag tittade på Justin.
- Hon är jobbig ibland, viskade jag i hans öga. Han skrattade mjukt och pussade mig på kinden. Mamma tittade på oss i backspeglen. Jag pussade honom på munnen och höll kvar extra länge. Jag höll honom sedan hårt i handen och lutade min kind mot hans axel.
- När är vi framme?


När vi kommit hem packade vi upp sakerna på rummet. När jag och Justin gått upp på mitt rum skrek jag nästan:
- ÄNTLIGEN HEMMA! Jag la mig platt i sängen. Justin skrattade och la sig bredvid mig, vi skrattade och reste oss sedan upp och plockade in allt i garderoben. Eller Justin hjälpte mig att plocka in alla mina saker i garderoben. Hans var i saker var i gästrummet. När vi var klara var det den halvtimme kvar innan Justin skulle åka. Han skulle byta om och så. När han tagit på sig skorna och jackan kramade han om mig.
- Hejdå, han pussade mig på huvudet, du kan kolla på mig på tv:n om du vill, det går på 6, jag tittade med stora ögon på honom.
- Hur vet du det?
- Mamma, sa det, han skrattade. Vi sa hejdå och han åkte iväg med bilen. Jag satte mig vid tv:n. Tänkte inte missa en minut.
- Det direkt sänds inte. Den börjar kvart över 4, sa hon och jag nickade.
- Jag har paxat tv:n, sa jag. Jag saknade Justin och visste inte riktigt vad jag skulle göra. Sedan kom jag på att jag behövde duscha och göra mig iordning. Jag reste mig från soffan och gick upp på mitt rum. Jag letade upp ett par mjukisbyxor och en tröja med USAs flagga på. Sakerna passade inte ihop så bra med färgerna, men jag orkade inte hitta något annat. Jag satte på mig sakerna. Jag tittade mig i speglen och gick ner. 
   


- Kan jag ha på mig detta? frågade jag mamma.

- Okej, då, hon suckade.
- Yes! skrek jag och sprang upp på mitt rum igen. Jag plattade mitt hår och kletade på lite maskara på mina ögonframsar. När jag platat håret fluffade jag till det och gjorde en pussmun mot speglen. Snyggt! Det bruna håret gjorde mig lite blekare, men jag gillade det. Jag satte på mig lite eyeliner och kavlade upp ärmarna på tröjan. Det blev mycket snyggare då tyckte jag.
- Nu kommer de! skrek mamma. Jag lämnade mitt vita rum och sprang ner för den förlånga trappan.
- Hej, hej, sa Susanna halvsurt när hennes familj kom in. Sedan kom Kennys familj och sist Elins familj. Det var bara pappan Jörgen och Elins bror Erik som kom.
- Hej! hälsade alla på varann. Jag längtade efter Justin. Sedan fick jag panik, jag hade glömt att interjuven börjat. Jag sa som hastigast hej till folket och sprang sedan mot vardagsrummet. Jag startade tv:n och satte på kanal 6. Där var han. Jag blev helt till mig.
- Har du också gått med i "Belieber gänget" nu? hörde jag någon säga utanför vardagsrummet.
- Mmm, sa jag och satte mig normalt i soffan.
- Han är min, jag varnar dig bara, han är min, hon skrattade hånfullt. Susannas skratt var som små nålar som trängde sig in i öronen.
- Mmm, sa jag tyst.
- Hur ser din pojkvän ut då? frågade hon.
- Det får du se sedan, sa jag och var nära att lägga till ett hånfullt skratt. Men jag stoppade det innan det kommit upp i halsen. Det skulle bli en överasknig. Hon skulle bli ckockad. Väldigt chockad. Jag tittade på Justin igen.
- Var är den interjuven tagen någon stans?
- Jag vet inte, sa jag. Men det visste jag ju.
- Han är så sjukt snygg, sa hon och lutade sig fram mot skärmen.



--------------------------------------------------------


Justins perspektiv:


- Så, varför är du i Svergie då? frågade Andreas, som interjuvaren hette.
- Ähh, sa jag, visste inte riktigt hur jag skulle säga det, att jag och Hedda var ihop.
- Berätta nu, sa han och log det irriterande leéndet bara reportrar kunde le.
- Jag har träffat någon och hon är från Sverige, det är därför jag är här, sa jag och log ärleksfullt.
- Vill du hälsa henne? frågade interjuvaren.
- Nej, det vill jag inte, jag hoppades att Hedda inte skulle bli ledsen på mig.
- Okej, kan du berätta något om henne?
- Hon är underbar, började jag, söt, snäll, snygg, underbar helt enkelt. Alla i publiken skrattade. Det satt inga beliebers i publiken, interjuven var ju inte så förbestämd.


________________________________________________________



hoppas inlägget blev lite bra iaf<3

 
 
Ingen bild

Mathilda

23 januari 2012 19:13

meeeeeeer :D

zallysmattesnoveller

24 januari 2012 21:11

tack

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zallysmattesnoveller - 27 mars 2012 22:34


________________________________________________   27 mars: Kap 59: Beliebers   bild1,bild2  ------------------------------------------------   Efter 15 minuter fick vi vad vi beställt. Jag hade ingen anning om vad jag skulle äta. Me...

Av zallysmattesnoveller - 22 mars 2012 21:23

__________________________________________22 mars: Kap 58: The resturang del 2------------------------------------------   - Ska vi gå? frågade jag Justin, han stog framför speglen oc gjorde samma sak han gjort de senaste minuterna. Fixa håret. - Mmm...

Av zallysmattesnoveller - 18 mars 2012 13:07

HEJ allihopa! Nu har jag en viktigt sak att säga! Gå in på denna bloggen, det är min andra novellblogg!   http://mybieberlovestorys.blogg.se/ http://mybieberlovestorys.blogg.se/ HÄR    Det skulle betyda<3 KOMMENTERA OCKSÅ<3     ...

Av zallysmattesnoveller - 17 mars 2012 22:05


HEJ NU KOMMER DET MER!    _____________________________________________17 mars: Kap 57: The resturang del 1 ---------------------------------------------   Justin bet långsamt ihop. Jag la försiktigt handen på Justin övre-arm och drog den upp...

Av zallysmattesnoveller - 17 mars 2012 20:24

HEJ kommer ett nytt inlägg om en stund, men först vill jag bara tala om att alla måste kolla in här: TADA. Där kommer min andra novell vara, när denna tar slut! :D ...

Presentation

Hej hej! :) Detta är då min novell blogg :) Jag älskar att skriva :) Jag vet inte hur länge jag har gjort det. Men jag älskar det

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards