zallysmattesnoveller

Direktlänk till inlägg 19 januari 2012

19 januari: Kap 28: I will home!

Av zallysmattesnoveller - 19 januari 2012 18:23

HEJ! kommer mer nu!! :D


_______________________________________________________________________________________

Kap 28: I will home!

------------------------------------------------------------------------------------

Heddas perspektiv:

Jag vaknade med ett ryck. Justin tittade med stora ögon på mig. Han satt på sängen. Jag skakade. Hela kroppen skakade. Fönstret läckte in lite ljus som träffade Justins ansikte. I ljuset dansade damkorn, sådanna damkorn som bara syns när det kommer ljus på dem. Mina ögon började tåras, Justin sträckte ut händerna och jag slängde mig med armarna runt hans hals. Jag grät smått. Han tröstade mig genom att dra med högra handen över min rygg, med den vänstra pillade han med mitt hår. Efter en stund lugnade jag ner mig.
- Vad hände? Drömmde du något? frågade han. Jag nickade, men orkade inte säga något.
- Vad? frågade han och pussade mig på kinden.
- Lova att inte säga något till mamma, sa jag svagt och tittade på honom.
- Jag lovar, sa han och tittade allvarligt på mig. Jag berättade hela historien och han lyssnade. När jag berättat klart och blev tyst kramade han om mig. Jag kände mig lite fånig, men jag blev väldigt rädd. Precis när han lagt armarna om mig ringde telefonen. Jag tvekade. Justin tog tag i telefonen men jag tog den ifrån honom, han skulle tacka mig för det innan.
- Hej, vem är det? frågade jag.
- Lämna honom, eller stanna där du är. Det klickade till. Jag tryckte på rödlur och la den på natyxbordet. Det knackade på dörren.
- Frukost, hörde man utanför.
- Jag kommer, sa jag och la mig under täcket. Går du? frågade jag Justin. Han nickade och gick mot dörren.
- Tack, sa han när hon var påväg ut.
- Vad blir det för frukost? frågade jag nyfiket.
- Jag vet inte riktigt... sa Justin fundersamt.

När vi ätit frukost och jag borstat tänderna och liknande saker kom min mamma och pappa. Justin hade lovat att inte säga något till någon och jag skulle inte säga ett ord. De var säkert oroliga endå, jag ville inte göra de ennu mer oroliga. När det blev kväll åkte de hem igen. Jag längtade hem. Jag kände mig mycket bättre. Jag hade inte haft ont i huvet ett någon annan stans på jätte länge! Jag hade sagt det till sjuksköterskorna, de skrattade bara åt mig. Jag blev sur när de gjorde så, som om jag var en liten jonnig unge. Det var jag kanske, för dem. Men inte för Justin, och det var det som betydde något.
- Hur mår du nu? frågade Justin mig när vi krupit till sängs på kvällen.
- Mycket bättre, sa jag surt. Jag tittade upp i taket, jag hade bestämt att jag inte skulle sova på hela natten, jag ville inte ha någon mardröm igen. Jaggäspade och Justin skrattade. Sängen var ganska stor så både jag och Justin kunde ligga på rygg i den. Justin la sig också på rygg. Det hade börjat bli mörkt ute.
- Kan du vara snäll att öppna fönstret lite? sa jag med mjuk röst och tittade med stora ögon på Justin.
- Visst, sa han och gick till det ganska stora fönstret och öppnade det lite grann. Rummet fylldes med frisk luft och jag tog ett djupt andetag.
- Kan vi inte fråga om vi får gå ut imorgon? frågade jag Justin.
- Visst, sa han och jag la mig mot Justin. Han la sig bredvid mig. HAn tittade djupt in i min ögon. Jag flyttade närmre honom och la mig med huvudet mot hans bröstkorg. Jag andades tungt.
- Om vi får, sa jag efter en stunds tystnad.
- De kan väll inte tvinga dig att vara här ute? frågade Justin och pussade mig på håret.
- Det kan de nog, sa jag och fnittrade till. Kan inte vi lyssna på musik? frågade jag.
- Visst, vilken? sa han och jag sträckte mig efter hans mobil. Jag råkade nästan lägga mig över honom när jag fått tag i den och blev genast på bättre humör. Jag log och pussade honom på kinden. Jag tog hans iphone i handen och la mig på rygg igen. Jag bläddrande bland låtarna och valde en låt med ett otroligt fint namn: Mistletoe. Jag satte på låten och la den bredvid oss. Jag vände mig mot Justin igen och lyssnade på låttexten.
- Fin text! sa jag och la mig närmre honom. Han skrattade och närmade sig långsamt mig. När ansiktet var två centimeter från mitt orkade jag inte mer och tryckte mig läppar mot hans. Hen besvarade kyssen, jag la händerna om hans nacke. När vi avslutat kyssen låg vi bara och tittade i varans ögon. Men efter en stund somnade jag.

---------------------------------------------------------

Justins perspektiv:

När Hedda hade somnat började jag fundera, vem var det som hade ringt imorse? Vad ville personen i fråga? Få tag på mig, ytterst troligt. Men då skulle hon inte bli så orolig. Efter en stunds funderande somnade jag, jag sov oroligt den natten.

-----------------------------------------------------------

EN VECKA EFTER:

----------------------------------------------------------

Heddas perspektiv:

Jag vaknade tidigt på morgonen. När jag vaknat pussade jag Justin mjukt på kinden. Han vaknade, men somnade snabbt om igen. Jag hade tagit väck droppet dagen innan och behövde inte hjälp att gå någonstans längre, jag var fullt frisk. Jag såg fram imot att få åka hem och träffa alla kompisarna igen. De hade ringt tusen gånger under veckan som gått. En annan person hade ringt tusen gången till. En okänd person som jag helst ville slippa höra talas om igen. Telefon hoten hade varit många, vi hade kanske sluppit de om vi bytat rum. Men jag hade kommit överens med mig själv att jag bara skulle bland in mig själv, ifall det hände något skulle inte det drabba hela sjukhuset. Alldra minst skulle det drabba Justin. Han hade fått veta mycket, men inte allt. Lite hade jag hållt för mig själv. Solen sken utanför fönstrerna och jag rullade upp parsigennerna. Solen sken in genom det halv öppna fönstret och Justin suckade irriterat där han låg.
- Upp och hoppa! sa jag och puttade på honom, vi ska hem idag! Jag skrattade när han tog sin ena kudde och la den över sitt ansikte. Jag hoppade glatt mot toaletten och gick in där och bortade tänderna. Mina sovkläder betog av ett par rosa shorts och ett vitt linne. Jag satte upp håret i en slarvig tofs och torkade av mig gårdagens smink. Jag hade sminkat mig för att jag skulle ta väck droppet. Jag visste igentligen inte varför. Det bara blev så. Jag satte på lite maskara på ögonfransarna och lite eyeliner runt ögonen. De blev genast större och jag betrackta mig i ansiktet. JAg var nöjd och log. JAg satte på lite extra rött läppstift/läppglans och putade med läpparna. Perfekt! Jag rotade bland kläderna mamma hade packat ihop, jag hittade ett par snygga håliga jeans shorts och en magtröja med USAs flagga på. Jag älskade det! JAg satte på mig kläderna. Sedan släppte jag ut håret men hade en snodd runt armen. Jag gick ut till Justin som precis hade vaknat.
- Vad tycker du? frågade jag och snurrade runt.
- Skit snyggt, sa han trött och gäspade igen.
- Gud vad trött du är då! sa jag och satte mig bredvid honom. Han skrattade och vi kysstes.

_________________________________________________________




Hope you like it<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zallysmattesnoveller - 27 mars 2012 22:34


________________________________________________   27 mars: Kap 59: Beliebers   bild1,bild2  ------------------------------------------------   Efter 15 minuter fick vi vad vi beställt. Jag hade ingen anning om vad jag skulle äta. Me...

Av zallysmattesnoveller - 22 mars 2012 21:23

__________________________________________22 mars: Kap 58: The resturang del 2------------------------------------------   - Ska vi gå? frågade jag Justin, han stog framför speglen oc gjorde samma sak han gjort de senaste minuterna. Fixa håret. - Mmm...

Av zallysmattesnoveller - 18 mars 2012 13:07

HEJ allihopa! Nu har jag en viktigt sak att säga! Gå in på denna bloggen, det är min andra novellblogg!   http://mybieberlovestorys.blogg.se/ http://mybieberlovestorys.blogg.se/ HÄR    Det skulle betyda<3 KOMMENTERA OCKSÅ<3     ...

Av zallysmattesnoveller - 17 mars 2012 22:05


HEJ NU KOMMER DET MER!    _____________________________________________17 mars: Kap 57: The resturang del 1 ---------------------------------------------   Justin bet långsamt ihop. Jag la försiktigt handen på Justin övre-arm och drog den upp...

Av zallysmattesnoveller - 17 mars 2012 20:24

HEJ kommer ett nytt inlägg om en stund, men först vill jag bara tala om att alla måste kolla in här: TADA. Där kommer min andra novell vara, när denna tar slut! :D ...

Presentation

Hej hej! :) Detta är då min novell blogg :) Jag älskar att skriva :) Jag vet inte hur länge jag har gjort det. Men jag älskar det

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards