zallysmattesnoveller

Direktlänk till inlägg 17 januari 2012

17 januari: Kap 27: Without a call, but a dream

Av zallysmattesnoveller - 17 januari 2012 21:37

HEJ! Kom mer idag<3 YEEY<3 haha 


____________________________________________________________________________________________

Kap 27: Without a call, but a dream

-------------------------------------------------------------------------------------------

Heddas perspektiv:

När jag ennu en gång bara spydde galla hjälpte Justin mig till sängen igen. Jag var fruktansvärt trött och orkade knappt stå på benen. Jag la mig direkt i sängen och somnade om, jag orkade inte tänka på något. Personen hade ringt igen. Fast sagt mycket värre saker denna gång. Mina ben skakade när Justin nästan bar mig till sängen. Jag skakade och hostade om vart annat. Justin såg orolig ut, han hade ett utryck som menade det. Jag såg på honom precis innan sömnen omringade mig. Jag somnade.

-------------------------------------------------------------------------------------

Justins perspektiv:

Jag la mig bredvid henne. Men kunde inte sova. Jag vände och vred mig bara. Huvudet värkte och jag gick upp istället. Klockan var halv 7. Jag gick upp och låste upp mobilen. Jag loggade in på twitter och tittade på alla söta kommentarer från alla fina beliebers. Jag log och humöret blev bättre en stund. När jag loggat ut blev humöret sämre igen. Jag tittade ut genom fönstret. Jag satte mig på fotöljen och tittade på Hedda. Jag gick in på toan och satte på mig kläder. Jag satte på mig ett par jeans och en svart t-shirt. Jag borstade tänderna. Sjuksköterskorna skulle snart komma in och ge oss frukost, om Hedda åt något. Jag hade varit vrålhungrig innan hon spytt, det hade dock avtagit och jag var bara små hungrig nu. Eftersom att Hedda kanske hade infektion någon stans fick endast jag, hennes föreldrar, min mamma och sjuksköterskorna vara på hennes rum. Jag skulle därimot vara där dygnet runt, i en vecka. Hedda fick själv inte gå ut från rummet. Eftersom hon var extra känslig mot andra sjukdomar nu. Jag hörde ett tyst skrik från sovrummet. Jag la tandbortsen snabbt på handfatet och låste upp dörren. Jag sprang ut från badrummet och direkt fram till sängen. Hennes panna var våt, hon svettades. Hon skrek inte längre. Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra. Jag gick bort till badrummet igen och tvättade av tandborsten under rinnande vatten. Jag gick sedan in i sovrummet igen. Solen hade börjat gå upp över horisonten. Jag gick bort till dörren och gick ut. Extra nycklen jag fått var till godhjälp så att jag kunde gå ifrån rummet. Jag låste och gick ner till matsalen. Jag gick fram till caffeterian och köpte en macka, en yoghurt och lite mjölk. Pattie hade hjälpt mig att växla in pengarna. Jag satte mig vid ett av borden och åt upp alltsammans. Jag kollade på klockan, den var 7. Jag började gå upp mot Heddas rum. När jag var påväg att gå upp för trappan hörde jag steg mot mig, och små små skrik. Jag vände mig om och såg ett välkänt ansikte. Jag stannade mitt i ett steg.
- Hej, sa jag.
- Hej, sa en tjej med blont hår medans hon stog och hoppade lite. JAG ÄLSKAR DIG! skrek hon och flög runt armarna på mig. Jag skrattade och log.
- Vad heter ni då? frågade jag.
- Stella. hon log.
- Fint namn, sa jag och hon tittade med stora ögon på mig.
- Finare än Hedda? sa hon, sedan sa hon kaksigt.
- Såklart det är, jag tvekade men sa inget. Jag gillade båda namnen.
- Kan vi få din autograf? den blonda tjejen flyttade på sig och en tjej med långt lockigt brunt hår kom fram till mig. Det var hon som hade frågat.
- Visst, sa jag och de båda räckte fram ett varsitt papper, och penna. Jag skrev och de båda ville också ha autografen på armen. Jag skrev snällt på. Klockan var redan halv 8 innan jag gick upp för trappan och mot Heddas rum.



--------------------------------------------------------------------------------------

Heddas perspektiv:

Jag fattade det inte. Mina ben skakade ennu mer nu än när jag kräkts. Huvudet värkte mer och jag ville tillbaka. Den stora järndörren öppnades och in kom en nästan två meter lång kille med svart hår och röda byxor. Han skratta och kom fram till mig. Dörren stängdes automatiskt efter honom och mörkret föll över rummet. Det enda ljus som kom in var från ett fönster nästan två meter upp på väggen. Jag såg en skymt av hans skor. Jag blundade och en tår föll ner från mig kind.
- Jag kommer ta hit honom också, sa han och orden ekade. Det blir bara lättare för oss båda om du säger var han är, jag kommer inte skada någon av er, om du gör som jag säger. Min mun rörde sig inte. Han satte hälarna i marken och tittade på mig. Jag vände bort blicken och tittade mot höger. Händerna hade domnat, de hårtsnörna banden runt handlederna skärde in i skinnet. Precis när han lutade sig mot mig skrek jag. Högt.
- HJÄLP!! skrek jag högt, högre än jag någonsin skrikit förr.

-------------------------------------------------------------------------------------

Justins perspektiv:

När jag bara var några meter från rummet hörde jag det. Ett hjärtskärande skrik. Jag sprang till dörren och låste snabbt upp den. Jag slängde upp den och sprang in i rummet. Hedda låg i sängen. Hon skrek högt. Jag sprang fram mot henne och försökte väcka henne.
- Vakna, halvskrek jag. Vakna!

_______________________________________________________________________________________










Sådär lite idag ;(<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zallysmattesnoveller - 27 mars 2012 22:34


________________________________________________   27 mars: Kap 59: Beliebers   bild1,bild2  ------------------------------------------------   Efter 15 minuter fick vi vad vi beställt. Jag hade ingen anning om vad jag skulle äta. Me...

Av zallysmattesnoveller - 22 mars 2012 21:23

__________________________________________22 mars: Kap 58: The resturang del 2------------------------------------------   - Ska vi gå? frågade jag Justin, han stog framför speglen oc gjorde samma sak han gjort de senaste minuterna. Fixa håret. - Mmm...

Av zallysmattesnoveller - 18 mars 2012 13:07

HEJ allihopa! Nu har jag en viktigt sak att säga! Gå in på denna bloggen, det är min andra novellblogg!   http://mybieberlovestorys.blogg.se/ http://mybieberlovestorys.blogg.se/ HÄR    Det skulle betyda<3 KOMMENTERA OCKSÅ<3     ...

Av zallysmattesnoveller - 17 mars 2012 22:05


HEJ NU KOMMER DET MER!    _____________________________________________17 mars: Kap 57: The resturang del 1 ---------------------------------------------   Justin bet långsamt ihop. Jag la försiktigt handen på Justin övre-arm och drog den upp...

Av zallysmattesnoveller - 17 mars 2012 20:24

HEJ kommer ett nytt inlägg om en stund, men först vill jag bara tala om att alla måste kolla in här: TADA. Där kommer min andra novell vara, när denna tar slut! :D ...

Presentation

Hej hej! :) Detta är då min novell blogg :) Jag älskar att skriva :) Jag vet inte hur länge jag har gjort det. Men jag älskar det

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards