zallysmattesnoveller

Direktlänk till inlägg 16 januari 2012

16 januari: Kap 26: The first call

Av zallysmattesnoveller - 16 januari 2012 18:46

HEJ! :D Nu kommer dagens inlägg! NÖJD över det faktist<3 äntligen vet jag vad som ska hända ;D


Bra läsning älskar er alla<33


 ________________________________________________________________

Kap 26: The first call

----------------------------------------------------------------

Heddas perspektiV:

När jag kommit ut från toan hjälpte Justin mig till min säng, sedan gick han själv in på den överdrivet vita toaletten. När han kom ut var båda klara för att sova. Justin hade på sig ett par shorts, ingen tröja, jag busvisslade trött och han skrattade åt mig. Efter en stund ringde min mamma och pappa och ville prata. Antagligen ringde de för att jag och Justin inte skulle få vara ensamma så länge. Vi pratade i en timme, jag suckade flera gånger medans vi pratade. Justin somnade precis innan vi hade pratat klart.
- Justin, viskade jag. Han var så söt när han sov! Han vaknade och jäspade stort. Jag pussade honom men han för trött för att pussas tillbaka.
- Jag är inte trött, längre sa han när han börjat vakna till och jäspade stort.
- Ne, visst! sa jag och skrattade. Själv var jag klarvaken och hade inte alls lust med att sova.
- Kan inte du värma mig lite? frågade jag och tittade bedjande på honom, jag fryser lite, sa jag kröp ner under täcket.
- Klart jag kan, sa han och satte sig i sängen bredvid min säng. Han gick sedan försiktigt över till min säng och la sig försiktigt ner bredvid mig. Han vände sig mot mig och jag vände mig mot honom. Jag tittade djupt in i hans choklad-bruna ögon, och han i mina gröna.
- Du har så sjukt fina ögon, sa jag och jag skrattade.
- Du har finast, sa han och la handen om min nacke och drog mitt huvud lite längre fram.
- RIIIIIING! telefonen ringde. Vi båda ryckte till och stämmningen var förstörd.
- Ska vi ignorera den? frågade jag.
- Ta det du, sa han och pussade mig på kinden. Jag suckade och satte mig upp i sängen lutade mig mot telefonen, togh tag i den och tryckte på den grönt blinkande knappen.
- Hej, det är Hedda, svarade jag.
- Jag vet var du är, sa en röst och andades djupt, jag vet precis var du är, varje steg du tar, sa rösten och andades ennu tyngre. Sedan la personen på.
- Hallå! Hallå! sa jag högt.
- Vem var det? frågade Justin.
- Ingen, sa jag och magen värkte.
- Jag behöver spy, sa jag och Justin sprang till min sida av sängen. Han hjälpte mig upp och följde mig till toaletten, snabbt. Jag lutade mig ner mot den kritvita toastolen, håret åkte ner på sidorna och Justin hjälpte mig att hålla upp det i nacken. Jag spydde. Han satte sig ner bredvid mig och drog med den lediga handen över min rygg. Jag spydde och spydde. När jag inte hade något mer att spy upp gick vi försiktigt tillbaka till sängen.
- Du har nog ätit något konstigt, sa Justin efter några tysta minuter.
- Kanske det, sa jag, jag vågade inte tala om för honom om samtalet, och jag vågade inte heller säga att jag visste varför jag spytt. Han skrattade tyst.
- Det måste det ju vara, han lät lite orolig.
- Ja, såklart, sa jag och log ett fake leénde. Magen värkte och jag trodde först att jag behövde spy igen. Men det behövde jag inte.
- Jag kan gå och snacka med en sjuksköterska om du vill, sa Justin och kom fram till mig. Han kramade om mig och pussade mig mjukt på håret.
- Visst, sa jag, men släppte honom inte. Droppet som satt fast i min arm spännde i armvecket. Han pussade mig på hårfästet igen. Jag släppte honom och han gick mot dörren.
- Jag kommer snart, jag skrattade och gjorde en slängkyss mot honom.
- Det är lugnt, sa jag och skrattade. Magen brummade till.
- Ska jag köpa något? frågade han och stannade i dörröppningen.
- Nej, jag kanske spyr igen då, sa jag och log snett. Han nickade och gick ut. Jag la mig bekvämt i sängen igen. Försökte sova, det gick inte. Jag satte mig upp och låste upp Justins iphone. Jag hade kommit på hans lösenord. Jag spelade temple run och försökte slå hans rekord, jag klarade det inte. När jag just var inne i spelet ringde telefonen. Jag avbröt spelet och tittade manipulerat på telefonen. Jag bestämde mig föra tt svara.
- Hej! hörde jag en röst säga innan jag hann säga något. Det lät som en kille.
- Hej, sa jag frågade.
- Jag heter Ryan, har du Justin där?
- Nej, sa jag, vem är du?
- Jag är hans kompis, sa han och lät glad, vem är du, är du... Han tänkte efter.
- Hedda? frågade jag.
- Ja! Pattie sa något om dig, hur mår du? sa han medlidande.
- Sådär, sa jag, jag spydde nyss.
- Åhh, det var inte bra, sa han och det blev tyst.
- Men vet du när Justin kommer? sa han.
- Ja, om en stund, sa jag, han skulle bara fråga en sjuksköterska en sak, sa jag och log. Ryan verkade trevlig. Precis när jag sagt det öppnades dörren in till rummet och Justin kom in. Han hade köpt två schonnes. och lite saft även fast jag inte sagt åt honom att göra det.
- Vem pratar du med? sa han nyfiket och jag skrattade.
- Ryan, sa jag och Justin sprack upp i ett léende. Jag räckte fram telefonen till honom, och han tog den.
- Tja Ryan, hur har du det? sa han glatt och skrattade när Ryan svarade. Han log mot mig och tittade sedan mot dörren.
- Så bra! de skrattade, högt. Jag log åt de. Justin gjorde en rolig min och tittade in i dörren igen.
- Hon är bäst, sa han och tittade mot mig.
- Vad pratar ni om? frågade jag nyfiket. Justin svarade mig inte. Han skrattade bara. Jag suckade på låsas och han la armen om mig. De pratade länge innan de la på. När de hade pratat klart frågade jag vad de pratat om. Justin skrattade bara när jag frågade. Vi var ju redan klara, han åt upp den ena schonnsen, den andra gav han till mig, men jag åt inte upp hela. Livrädd för att kräckas. Vi gick och la oss inte lång tid därefter. Han låg bredvid mig i sängen, med armarna om mig. Jag somnade oroligt, men med Justins armar om mmig kände jag mig mindre orolig, för ett tag.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Justins perspektiv:


RIIIING! Vi båda blev klarvakna. Jag kollade på klockan. Den var 10 i 6 på morgonen.
- Vem fan ringer nu? frågade Hedda och jäspade. Jag orkade inte säga någon ting och ryckte på axlarna. Sedan föll jag handlöst ner på kudden igen. Men när nästa signal kom satte jag mig upp igen. Jag var nära att ta telefonen när Hedda nästan ryckte den ur händerna på mig. Hon svarade och sa:
- Hej, hon var klarvaken och jag speglade rädslan i hennes ögon. Jag hörde inget av vad personen i telefonen sa. Men jag såg på henne att hon var rädd. En tår började bildas i hennes ögon. Den rann sedan sakta ner för kinden. Jag hindrade den från att trilla ner på sängen. Hon la försiktigt ifrån sig telefonen. Sedan sprang hon upp och tog med sig droppet till toaletten. Jag var inte långt efter henne. Jag höll uppe hennes hår ennu en gång medans hon spydde.

____________________________________________________________________________________________


Vill tipsa om min kompis blogg: 
http://novelleromallt.bloggplatsen.se/

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zallysmattesnoveller - 27 mars 2012 22:34


________________________________________________   27 mars: Kap 59: Beliebers   bild1,bild2  ------------------------------------------------   Efter 15 minuter fick vi vad vi beställt. Jag hade ingen anning om vad jag skulle äta. Me...

Av zallysmattesnoveller - 22 mars 2012 21:23

__________________________________________22 mars: Kap 58: The resturang del 2------------------------------------------   - Ska vi gå? frågade jag Justin, han stog framför speglen oc gjorde samma sak han gjort de senaste minuterna. Fixa håret. - Mmm...

Av zallysmattesnoveller - 18 mars 2012 13:07

HEJ allihopa! Nu har jag en viktigt sak att säga! Gå in på denna bloggen, det är min andra novellblogg!   http://mybieberlovestorys.blogg.se/ http://mybieberlovestorys.blogg.se/ HÄR    Det skulle betyda<3 KOMMENTERA OCKSÅ<3     ...

Av zallysmattesnoveller - 17 mars 2012 22:05


HEJ NU KOMMER DET MER!    _____________________________________________17 mars: Kap 57: The resturang del 1 ---------------------------------------------   Justin bet långsamt ihop. Jag la försiktigt handen på Justin övre-arm och drog den upp...

Av zallysmattesnoveller - 17 mars 2012 20:24

HEJ kommer ett nytt inlägg om en stund, men först vill jag bara tala om att alla måste kolla in här: TADA. Där kommer min andra novell vara, när denna tar slut! :D ...

Presentation

Hej hej! :) Detta är då min novell blogg :) Jag älskar att skriva :) Jag vet inte hur länge jag har gjort det. Men jag älskar det

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards